درخواست رئیس جمهور اوکراین از توماس باخ؛ روسیه نباید جایی در ورزش داشته باشد

رئیس جمهور اوکراین در دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که ۸۹ ورزشکار و مربی در جریان حمله روسیه به این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در دیدار با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، از او به دلیل موضع IOC در تعلیق ورزش روسیه و بلاروس تشکر کرد.

در این دیدار که سرگئی بوبکا رئیس کمیته المپیک اوکراین نیز حضور داشت، زلنسکی به باخ عنوان کرد که حمله روسیه چگونه باعث از بین رفتن ورزش در کشورش شده است. وی گفت: بیش از صدها هزار ورزشکار اوکراینی فرصت تمرین ندارند. صدها مرکز ورزشی ویران شده است.

به گفته رئیس جمهور اوکراین، بسیاری از ورزشکاران اوکراینی برای دفاع از کشورشان به جمع نیروهای مسلح پیوسته‌اند. زلنسکی همچنین مدعی شد که تاکنون 89 ورزشکار و مربی در نتیجه این جنگ، جان خود را از دست داده‌ و 13 نفر نیز به اسارت روسیه درآمده‌اند.

زلنسکی در ادامه این دیدار که در شهر کیف برگزار شد، عنوان کرد: نمی‌توان اجازه داد که یک کشور از ورزش برای ترویج منافع سیاسی و تبلیغاتی خود استفاده کند. در حالی که روسیه در تلاش برای نابودی مردم اوکراین و تسخیر سایر کشورهای اروپایی است، نمایندگان آن نباید جایی در جامعه ورزشی دنیا داشته باشند. من از رئیس IOC به دلیل موضعی که در تعلیق ورزشکاران روسیه و بلاروس داشت، تشکر می‌کنم.

همچنین توماس باخ با بیان اینکه تعلیق ورزشکاران روسیه و بلاروس ادامه خواهد داشت، گفت: هنوز زمان رفع چنین ممنوعیتی فرا نرسیده است. اوکراینی‌ها با گرفتاری‌های خود تنها نیستند و ما در کنارشان هستیم. ما به گونه‌ای از ورزشکاران اوکراین حمایت می‌کنیم که بتوانیم یک کاروان قوی و موفق را در بازی‌های المپیک تابستانی 2024 پاریس و المپیک زمستانی 2026 ایتالیا ببینیم. همچنین قرار است 7.5 میلیون دلار برای کمک به 3 هزار ورزشکار اوکراینی در داخل و خارج از این کشور کمک شود.

۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 30103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha