سه دلیل برای بازگشت بیت‌کوین به محدوده‌ی ۲۲۰۰۰ دلاری در هفته‌ی آینده

بیت‌کوین طی هفته‌های اخیر نتوانست از مقاومت ۲۲۰۰۰ دلاری عبور کند و مجدد به محدوده‌ی ۲۰ هزار دلاری و حتی کمتر از آن ریزش کرد. با این‌حال سه دلیل وجود دارند که نوید شرایط بهتری را برای بازار در هفته‌ی آتی می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، کندل روزانه‌ی بیت‌کوین در روز ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) در ۱۸۵۹۶ دلار بسته شد، این قیمت به حمایت جدیدی برای برترین دارایی دیجیتال تبدیل شد و باعث شد تا روز آینده بتواند سطوح بالاتر از ۲۰ هزار دلار را لمس کند. این نوسان‌های شدید زمینه‌ساز ایجاد یک محدوده‌ی بازگشت برای عملکرد قیمتی آتی یک دارایی هستند.

بیت‌کوین برای رسیدن به منطقه‌ی حمایتی خود نیازمند ازدست دادن ۲۰۰ دلار دیگر است. متاسفانه نمی‌توان تضمین کرد که این رمز ارز محبوب پس از لمس خط حمایتی مجددا در روند گاوی قرار گیرد، این اتفاق مشروط به ورود حجم عظیمی از سرمایه به بازار آن است.

کاهش تدریجی حجم فروش

کاهش حجم فروش معیار اصلی معکوس شدن روندهای گاوی و خرسی بازار است. با استناد به داده‌های حجمی بیت‌کوین می‌توان گفت که تسلط خرس‌ها بر بازار به تدریج کمرنگ شده است و به زودی قادر به حمایت از روند نزولی نخواهند بود.

حضور مجدد سرمایه‌گذاران نهادی

علی‌رغم ورشکستگی برخی از شرکت‌های مدیریت دارایی مانند ۳AC و تعدیل نیروی شماری دیگر درپی زمستان کریپتو، می‌توان امیدوار بود که در هفته‌ی آتی شاهد ورود چند موسسه‌ی مالی بزرگ به بازار دارایی‌های دیجیتال باشیم.

با بازگشت مجدد سرمایه‌گذاران نهادی به بازار، حجم بالای لیکوئیدیتی موجب پیدایش یک جهش ناگهانی در قیمت بیت‌کوین خواهد شد.

در زمان نگارش این خبر قیمت هر واحد از بیت‌کوین با ۰.۵ درصد تغییر در ۲۴ ساعت گذشته معادل با ۱۹,۱۰۶ دلار بوده است.

۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 30074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha