بایرن مونیخ پردرآمدترین باشگاه‌ فوتبال جهان

بر اساس رتبه‌بندی دیلویت(Deloitte) باشگاه فوتبال بایرن مونیخ، بیشترین درآمد تجاری در فصل ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ را به دست آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از فوتبال‌ترنسفر، لیگ فوتبال پول دیلویت(DFML) که سالانه عملکرد مالی بالاترین درآمدزایی در فوتبال جهان را نشان می‌دهد، فهرست عملکرد مالی امسال را منتشر کرد. فهرست امسال به دلایلی برجسته است زیرا ۲۵ سال از لیگ فوتبال پول دیلویت و فصل اول ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ را پوشش می‌دهد که از ابتدا تا انتها تحت ‌تاثیر بیماری کووید ۱۹ قرار گرفته است.

شایان ذکر است که لیگ فوتبال پول دیلویت که کمتر از ۱۲ ماه پس از پایان فصل ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ منتشر شد، مدرن‌ترین و قابل اعتمادترین تحلیل مستقل از عملکرد مالی نسبی باشگاه‌های برجسته است.

بر اساس این فهرست در مجموع غول‌های آلمانی ۶۱۱.۴ میلیون یورو از کل درآمد را کسب کردند که ۳۴۵.۲ میلیون یورو از آن از درآمد تجاری حاصل شد.

بایرن قراردادهای اسپانسری پرسود مختلفی دارد که به درآمد تجاری آن از جمله آلیانز، آدیداس و آئودی می‌افزاید. در سال ۲۰۱۵ آن‌ها قرارداد حمایت مالی خود را با سازنده کیت آدیداس تا سال ۲۰۳۰ در قراردادی به ارزش ۹۰۰ میلیون یورو تمدید کردند. در حال حاضر حدود ۶۰ میلیون یورو از آئودی درآمد دارند، در حالی که شرکت خدمات مالی آلیانز مالک بخش قابل‌ توجهی از باشگاه است. البته بایرن باشگاهی نیست که به شدت به درآمد تجاری متکی باشد زیرا ۵۲ درصد از درآمد آن در مقابل پاری سن ژرمن با درآمد ۶۱ درصدی تجاری قرار دارد.

در رده دوم باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن پردرآمدترین باشگاه با ۳۳۷.۴ میلیون یورو است؛ در حالی که رئال مادرید با ۳۲۱.۶ میلیون یورو در رده سوم منچسترسیتی با ۳۰۸.۲ میلیون یورو در رتبه چهارم و بارسلونا با ۲۷۶.۶ میلیون یورو در رتبه پنجم قرار دارند.

همچنین باشگاه فوتبال منچستر یونایتد با ۲۶۲.۲ میلیون یورو در رده ششم، باشگاه فوتبال لیورپول با ۲۳۸.۴ میلیون یورو در رده هفتم، باشگاه فوتبال یوونتوس با ۱۸۸.۷ میلیون یورو در رده هشتم، باشگاه فوتبال چلسی با ۱۷۵.۵ میلیون یورو در رده نهم و باشگاه فوتبال تاتنهام هاتسپر با ۱۷۰.۸ میلیون یورو در رده دهم قرار گرفتند.  

باشگاه فوتبال منچر سیتی با ۶۴۴.۹ میلیون یورو بالاترین درآمد را داراست.

۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 30071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha