کشورهای فقیر در دوران پیشاکرونا ۷۴۴ میلیارد دلار بدهی داشتند

آمار بانک جهانی نشان می‌دهد کل بدهی خارجی کشورهای فقیر در سال ۲۰۱۹ به رقم بی‌سابقه ۷۴۴ میلیارد دلار آمریکا رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شین هوا، بر اساس آخرین آمار گروه بانک جهانی که روز دوشنبه منتشر شد، کل بدهی خارجی کشورهای فقیر جهان با افزایش ۹.۵ درصدی به رقم بی‌سابقه ۷۴۴ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۱۹ رسید.

بانک جهانی در بیانیه‌ای که در جلسات سالانه این بانک و صندوق بین‌المللی پول منتشر شد، گفت: قبل از شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، افزایش سطح بدهی دولت‌ها به ویژه در بسیاری از کشورهای فقیر جهان باعث نگرانی شده بود.

بر اساس این بیانیه، گروه ۲۰ در ماه آوریل سال جاری میلادی، طرح تعلیق بدهی را برای ۷۳ کشور فقیر تصویب کرد تا به آنها کمک کند تأثیر مالی بحران کرونا را کاهش دهند. این طرح به آنها اجازه می‌دهد تا پرداخت بدهی‌های دوجانبه رسمی را تا پایان سال ۲۰۲۰ به حالت تعلیق درآورند.

دیوید مالپاس، رئیس گروه بانک جهانی پیش از این از کشورهای گروه ۲۰ خواسته بود که بازه زمانی این طرح را تا پایان سال ۲۰۲۱ تمدید کنند و متعهد شوند که این ابتکار عمل را تا آنجا که ممکن است تعمیم دهند.

آخرین آمار بدهی‌های بین‌المللی که توسط بانک جهانی منتشر شد نشان می‌دهد که کل بدهی خارجی کشورهای واجد شرایط برنامه کاهش بدهی G۲۰ در سال گذشته به رقم بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

به گفته بانک جهانی، این امر نیاز فوری به اقدام طلبکاران و وام گیرندگان برای همکاری و جلوگیری از خطر فزاینده بحران بدهی‌های دولتی در پی شیوع کرونا را برجسته کرده است.

۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 3006
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha