فوری:فردا ادارات تهران تعطیل شد/کرج کلا تعطیل است

استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه فردا تعطیل است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ معاون استاندار تهران از تعطیلی ادارات مهدکودک ها و همه مقاطع تحصیلی برای فردا دوشنبه ۱۳ تیرماه خبر داد.

 عابد ملکی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از تعطیلی ادارات مهدکودک ها و همه مقاطع تحصیلی برای فردا دوشنبه ۱۳ تیرماه خبر داد.

آلودگی هوا البرز را تعطیل کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از تعطیلی تمامی ادارات، بانک‌ها و مراکز علمی و آموزشی استان به دلیل کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و گرد و غبار خبر داد.

 امیر جاویدپور در حاشیه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان اظهار داشت: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان، تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر توده گرد و غبار و فعالیت موج ناپایدار است.

وی افزود: در این راستا با توجه به پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و لحظه‌ای، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در سطح ناسالم برای تمام گروه‌ها با تعطیلی تمامی ادارات بانک‌ها و مراکز علمی و آموزشی استان استان موافقت شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: این وضعیت تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت آلودگی هوای برای تمامی گروه‌ها بویژه کودکان، سالمندان و گروه‌های پرخطر توصیه می‌شود جهت حفظ سلامت خود از تردد در سطح استان خودداری کنند.

کیفیت هوای تهران در در وضعیت «خطرناک»

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون با شاخص ۳۱۹ در شرایط خطرناک قرار دارد.

به گزارش ایسنا، شاخص برخط ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون در ساعت ۳ بامداد امروز (۱۲ تیرماه) به عدد ۳۳۴ رسید اما به‌تدریج از میزان غلظت ذرات معلق کاسته شد و تا ظهر روز یکشنبه که شاخص برخط آلاینده مذکور در عدد ۱۴۶ قرار گرفت. در برخی ساعات نیز به زیر ۱۱۰ نیز رسید اما در ساعات اخیر دوباره با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه شده‌ایم به‌گونه‌ای که موجب تعطیلی تمام ادارت، مدارس و دانشگاه‌های استان تهران به جز دو شهر فیروزکوه و دماوند طی فردا ( ۱۳ تیرماه) شده است.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده‌ شاخص هم‌اکنون هوای تهران «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» با میانگین ۳۱۹ است و کیفیت هوا در وضعیت خطرناک قرار دارد.

آلاینده‌ شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۱۰میکرون» با میانگین ۱۷۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم گزارش شد.

کیفیت هوای تهران در در وضعیت «خطرناک»

امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد استان تهران فردا برگزار می‌شود

 امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد استان تهران فردا برگزار می‌شود

سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به استثنای شهرهای فیروزکوه و دماوند فردا(دوشنبه) به دلیل آلودگی هوا تعطیل است اما امتحانات دانشجویان طبق برنامه زمانبندی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به اعلام استانداری تهران درخصوص تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران به دلیل آلودگی هوا به اطلاع می‌رساند که سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به استثنای شهرهای فیروزکوه و دماوند فردا- دوشنبه سیزدهم تیر- به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.

در اطلاعیه دادنشگاه آزاد آمده است:‌ همچنین امتحانات دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بنا بر برنامه قبلی دایر است؛ بنابراین عوامل برگزارکننده امتحانات در این واحدها حضور داشته باشند.

به گزارش ایرنا، عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ساعتی پیش اعلام کرد: با توجه به تشدید و انتشار گرد و غبار در سطح استان تهران، تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند فردا تعطیل خواهد بود و امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم نیز شامل همین تعطیلی خواهد بود.

به گفته وی، فعالیت بانک‌ها و بورس برقرار خواهد بود و به مردم در روز دوشنبه خدمت رسانی خواهند کرد.

۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳
کد خبر: 30056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فاطمه حکیمی فرد ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      7 0
      مگه نمیخواهید کارمندان بانک زنده بمونن که کوه وامهای تکلیفی ریزودرشتوپرداخت کنند.پس چراتعطیل نباشند.مگه آدم نیستند.
      • حمزه‌قاسمی IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
        0 2
        باتعطیل‌کردن‌چی‌درست‌شده‌آخه
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      0 0
      آیا آموزشگاه رانندگی موتور که در شهر ری منطقه ۲۰تهران محسوب میشود جزو شهر تهران نیست که مسعولین آموزشگاه فوق (تهران موتور)بدون توجه به اطلاعیه اقدام به برگزاری امتحان کرده‌اند
    • دزفولی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      2 0
      ‏منم کارمندم آلودگی با شاخص بالای ۵۰۰و دمای ۵۲ درجه دزفول ،باید فردا ادارات باز باشن پس چرا تهران شاخص ۱۰۰که باشه تعطیله با اینکه وزارتخانه ها اونجان