بیت کوین ۱۵ هزار دلاری در راه است/تائید کف قیمتی توسط دو اندیکاتور

رمز ارزها در بازار خرسی شدیدی قرار گرفته‌اند و تنها در روزهای گذشته تقریبا ۹۰ میلیارد دلار از ارزش کل بازار دارایی‌های دیجیتال کم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، این رکود همه‌جانبه به نوعی درپی عملکرد به شدت ضعیف قیمت بیت‌کوین رخ می‌دهد، بیت‌کوین ماه ژوئن (۹ تیر ۱۴۰۰) را با ۲۰ هزار دلار بست که یکی از بدترین عملکردهای ماهانه‌ی این رمز ارز در تاریخ پیدایش آن بوده است.

براساس گفته‌های تحلیل‌گر پلتفرم محبوب CryptoQuant، دو اندیکاتور کف قیمتی بیت‌کوین را در محدوده‌ی ۱۵ هزار دلاری پیش‌بینی کرده‌اند.

اندیکاتور نخست «ارزش بازار تحقق‌یافته» است، تحلیل‌گر فوق بیان داشت این اندیکاتور با محاسبه‌ی قیمت آخرین رمز ارزهای معامله شده می‌تواند ارزش بازار را نشان دهد.

اندیکاتور دوم «دلتا کَپ (Delta Cap)» نام داشته و مقدار به دست آمده از حاصل تفریق میانگین متحرک (MA) را از ارزش بازار تحقق‌یافته‌ی یک چرخه‌ی کامل نشان می‌دهد.

دو اندیکاتور کف قیمتی 15 هزار دلاری را برای بیت‌کوین محتمل دانستند!

تحلیل‌گر CryptoQuant با توجه به این دو اندیکاتور استنباط کرد: «از لحاظ تاریخی ارزش کل بازار تنها در بین پیک‌های بازار خرسی در تحرک بوده است. در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) شاهد این بودیم که بیت‌کوین پس از یک رخداد تسلیم یا کاپیتولاسیون وارد این منطقه شد. در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) نیز سناریوی مشابهی رخ داد، تنها با این تفاوت که کف قیمتی آن بازه‌ی زمانی وسیع‌تری را پوشش داد».

وی با مقایسه‌ی اطلاعات تاریخی فوق با داده‌های فعلی رفتار قیمتی استدلال کرد که بیت‌کوین هم‌اکنون نیز در محدوده‌ی پایین‌تری از ارزش بازار تحقق‌یافته‌ی خود معامله می‌شود و به مرور از شدت بازار رکودی کاسته خواهد شد. وی در پایان متذکر شد: «اوضاع موجود ممکن است با رکود اقتصادی پیش‌رو ناپایدار شود. اگر با شرایط نامساعد اقتصاد کلان روبه‌رو گردیم ممکن است روند بازار از اندیکاتور دلتا کَپ پیروی نموده و شاهد ریزش بیت‌کوین تا کف ۱۵ هزار دلاری باشیم».

۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 30011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha