اسطوره کشتی:شیوه برخورد «علیرضا دبیر» قابل قبول نیست!

دارنده چهار مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد جهان گفت: سال‌هاست کشتی از کمبود بودجه رنج می‌برد، اما لحن و شیوه برخورد «علیرضا دبیر» در مجامع ورزشی ایران برای من قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ،  «ابراهیم جوادی» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه می‌دانند که بودجه کشتی کم است و سال‌هاست این رشته از مشکلات اقتصادی رنج می‌برد. کشتی به عنوان یک رشته پرافتخار، باید بیش از دیگر رشته‌ها به آن توجه شود. البته نباید این بهانه‌ای شود که تا از لحن و ادبیات خاص استفاده کنیم. من به شخصه شیوه برخورد علیرضا دبیر را نمی‌پسندم. تلاش وی برای تحقق درآمد فدراسیون قابل تحسین است. پیش از دبیر، رسول خادم نیز این مشکل را داشت و از کمبود بودجه می‌نالید او راهکار استعفا را در دستور کار قرار داد و در نهایت هم رفت.

این پیشکسوت کشتی ادامه داد: تنها کشتی مشکل ندارد خیلی از رشته‌های دیگر نیز مشکل مالی دارند باید نگاه ویژه به قهرمانان داشته باشیم. در دنیا چه مبلغی برای حقوق قهرمانان جهان و المپیک در نظر گرفته می‌شود و در ایران این مبلغ چه میزان است، آیا این شایسته کسانی است که برای اعتلای پرچم ایران تلاش می‌کنند؟ کشتی ورزشی پرریسک و ممکن است ورزشکار را برای همیشه از زندگی قهرمانی دور کند باید هوای قهرمانان ملی را داشته باشیم. با ماهی ۴۵۰ هزار تومان نمی شود ادعای حمایت از ورزشکار را داشت.

دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ این را هم گفت: اعتراض‌های دبیر به خاطر چیست؟ وزارت و کمیته باید نگاهی به مشکلات مالی ورزشکاران داشته باشد. قبل از دبیر هم این مشکلات وجود داشت و رسول خادم هم اعتراض کرد اما شیوه برخورد وی متفاوت بود. اگر به این رشته پرافتخار المپیکی بها داده شود افتخارات بزرگی در المپیک‌ها رقم خواهد خورد. تمام گلایه‌های امروز به خاطر نبود بودجه است و فدراسیون‌های دیگر نیز این گلایه را دارند.

عضو سابق شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی نیز اظهار داشت:  انتخاب نفرات تیم ملی با استفاده از چرخه انتخابی موجب رقابت می‌شود و اکنون نیز در هر وزن چند نفر مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند. وقتی برترین کشتی‌گیران ما در انتخابی شرکت می‌کنند موجب خواهد شد تا دیگران به این باور برسند نفرات از پیش انتخاب نشده و می‌شود با تلاش و کوشش به دوبنده تیم ملی برسند.

۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 30006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha