حمله مسلمانان خشمگین پاکستان به بیلبوردهای سامسونگ + فیلم

معترضان در شهر کراچی پاکستان بیلبوردهای شرکت سامسونگ را به توهین به مقدسات متهم کرده و تخریب کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛جمعی از مسلمانان افراطی پاکستان امروز بیلبوردهای سامسونگ در بازارهای فروش موبایل را تخریب کردند. علت این اقدام نیز «کیو. آر کد» این کمپانی عنوان شده که به باور این افراد در آن المانی توهین‌آمیز به اسلام وجود دارد.

به گزارش فرارو، به گفته یک روزنامه نگار محلی، آغاز اعتراضات مسلمانان پاکستان تعیین نام کاربری توهین‌آمیز ضد اسلام برای وای‌فای یکی از کارمندان سامسونگ بوده که به دنبال آن پلیس اقدام به دستگیری این فرد کرده است.

واحد پاکستانی شرکت بزرگ فناوری سامسونگ، پس از شروع اعتراضات خشونت آمیز در کراچی عذرخواهی کرد.

سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مورد احساسات مذهبی بی‌طرف است و افزود که تحقیقات داخلی در مورد این موضوع را آغاز کرده است.

روز جمعه، یک دستگاه وای فای نصب شده در مرکز خرید استار سیتی، سخنان توهین آمیز ادعایی را پخش کرد. به زودی اخبار به سرعت پخش شد و معترضان در محل تجمع کردند و تظاهرات خشونت آمیز برگزار کردند.

در همین حین، پلیس در محل حاضر شد، دستگاه را بسته و آن را توقیف کرد. مقامات گفتند که ۲۷ کارمند سامسونگ بازداشت شده اند و تحقیقات در حال انجام است.

در حالی که هیچ اطلاعات رسمی در مورد هویت مهاجمان، یا تعداد دستگیری آن‌ها وجود ندارد، گزارش شده است که آن‌ها به گروه افراطی تحریک لبیک پاکستان (TLP) تعلق داشته اند.

توهین به مقدسات یک موضوع بسیار حساس در پاکستان است و بر اساس قوانین جزایی این کشور، فردی که به جرم توهین به مقدسات محکوم می‌شود، می‌تواند جریمه و حتی به اعدام محکوم شود.

۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 30002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • تهرانی US ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      2 1
      خلاقی هر چه لایق!
    • بهرام IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      3 2
      تموم کشورهای دنیا هم دینی غیراسلامی دارند بابد دست ازتوهین به مقدسات اسلام وپیامبر بزرگ اسلام بردارند ابن‌توهینات باعث جنک وشورش درتموم دنیابین ملت‌های مسلمان وغیرمسلمان خواهدشدووضعیت امنیتی وصلح دنیاروبه مرحله ای خطرناک وبقرنج خواهدکشاندهرانسانی دردنیادوست ندارد به دین وپیامبرش توهین شود وهمه مابرای دین مقدسات وپبامبرمون وکتاب آسمانیمون ارزش واحترام قابل هستیم
    • جواد IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 1
      حالا چی گفته بدبخت