حجت الاسلام حمید صفار هرندی جایگزین آیت‌الله طباطبایی می شود

سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده ولی‌فقیه در سوریه پس از چهار سال فعالیت، این هفته در نماز جمعه با مردم این کشور خداحافظی می‌کند و حمید صفار هرندی به عنوان نماینده رهبری در این کشور معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمید صفارهرندی، طی روزهای آینده به عنوان نماینده ولی فقیه در سوریه منصوب می‌شود. بر همین اساس، در پی موافقت مقام معظم رهبری، آیت‌الله سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری، این هفته در نماز جمعه مصلای حرم حضرت زینب (س) با مردم سوریه خداحافظی می‌کند.

آیت‌الله طباطبایی از ابتدای سال ۱۳۹۵ به عنوان نماینده رهبر انقلاب در سوریه منصوب شده بودند که ارتباط عمیق با عموم مردم این کشور، حضور در جمع رزمندگان مدافع حرم، ارتباط با علما و روحانیون منطقه و همچنین تولیت مصلی حرم حضرت زینب (س) و اقامه نماز جمعه حرم مطهر آن حضرت، از جمله فعالیت‌های وی طی چهار سال حضور به عنوان نماینده رهبری در سوریه به شمار می‌رود.

آیت الله طباطبایی در نماز جمعه این هفته حرم حضرت زینب (س) با مردم سوریه خداحافظی و هفته آینده نماینده جدید مقام معظم رهبری در سوریه حضرت حجت الاسلام صفار هرندی معرفی و ایراد خطبه می‌کند.

حجت الاسلام حمید صفار هرندی سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد و تحصیلات خود را در رشته علوم آزمایشگاه دانشگاه اصفهان ادامه داد. او پس از آن وارد حوزه علمیه شد و از محضر آیات عظام جوادی آملی، فاضل لنکرانی و سبحانی بهره جست. وی در ایام پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان فعال دانشجویی نقش مؤثری در بیداری جوانان داشت و با اقدامات فرهنگی افراد را با اهمیت انقلاب اسلامی آشنا کرد. 

حجت‌الاسلام هرندی علاوه بر سابقه تدریس در جامعةالمصطفی، به عنوان مدیر حوزه علمیه مدرسه امام جعفر (ع) در ماداگاسکار و مدیریت حوزه معهد اهل البیت (ع) ساحل عاج، مسؤولیت جنوب آفریقا در حوزه‌های دینی را نیز در کارنامه خود دارد.

۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 3000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مسلم فتحی IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      0 0
      ضمن عرض سلام و آرزوی موفقیت و سلامتی حجت الاسلام حاج حمید صفار هرندی امیدوارم در این ماموریت موفق و پایدار باشند
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      امیداست انشاالله اسلام ناب محمدی توسط سفیران ودلسوختگان اهل بیت در جای جای جهان گسترش یابد .پیشانی سفیدها به لطف حق پیروزمند.