سوابق تیم ملی والیبال ایران در مسابقات جهانی و المپیک + رتبه و جدول

تیم‌ ملی والیبال ایران تاکنون در دهها رویداد جهانی به مصاف حریفان رفته‌ و در آخرین رده‌بندی جهانی اف‌آی‌وی‌بی که در دوم جولای ۲۰۲۲(امروز) منتشر شد با کسب ۲۵۰ امتیاز در ردهٔ یازدهم جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم‌ ملی والیبال مردان ایران تاکنون در دهها رقابت جهانی و آسیایی حضور داشته است. این تیم در زمان تنظیم این گزارش، دومین تیم آسیا پس از ژاپن به‌شمار می‌رود. سرمربی فعلی تیم ملی ایران، بهروز عطایی است. تیم ملی ایران در آخرین رده‌بندی جهانی اف‌آی‌وی‌بی که در دوم جولای ۲۰۲۲(امروز) منتشر شد با کسب ۲۵۰ امتیاز در ردهٔ یازدهم جهان قرار دارد.

این تیم تاکنون موفق به کسب ۴ عنوان نخست در قهرمانی آسیا، ۲ عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا، ۲ طلای بازی‌های آسیایی، ۳ مقام قهرمانی در جام کنفدراسیون آسیا، یک مقام چهارمی در لیگ جهانی، یک مقام پنجمی در لیگ ملت‌ها و یک مقام ششمی در قهرمانی جهان شده‌ است. تیم ملی ایران در سال ۲۰۱۶ در مسابقات المپیک برزیل به مقام پنجم و در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن به مقام نهم رسید.

ایران در سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار موفق به کسب مدال برنز و سومی در مسابقات جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۷ شد. این را هم باید در نظر گرفت که خولیو ولاسکو به مدت سه سال سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان ایران بود و در این مدت به قدری خوب کار کرد که تیمی خوب و جوان ساخت که زمینه موفقیت‌های بعدی در این چندین تیم ملی والیبال کشورمان فراهم کرد. او به شدت در کشورمان محبوب است به گونه‌ای که صعود به المپیک برای اولین بار و قهرمانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و... از چشم وی می‌بینند.
 

جدول حضور و رتبه تیم ملی والیبال ایران در المپیک

جدول حضور و رتبه تیم ملی والیبال ایران در قهرمانی جهان

جدول حضور و رتبه تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی

جدول حضور و رتبه تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها

جدول حضور و رتبه تیم ملی والیبال ایران در قهرمانی آسیا

جدول حضور و رتبه تیم ملی والیبال ایران در بازیهای آسیایی

جدول حضور و رتبه تیم ملی والیبال ایران در جام کنفدراسیون آسیا

گفتنی است در حال حاضر تیم ملی والیبال ایران در کوران رقابتهای لیگ والیبال ملتها ۲۰۲۲ است و در هفته سوم این مسابقات از روز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ به مصاف حریفان می‌رود.

برنامه مرحله نهایی والیبال لیگ ملتها ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

برنامه کامل و نتایج لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ و دیدارهای تیم ملی ایران + فیلم و عکس

۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 29996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha