کنکور سراسری ۱۴۰۱ به ایستگاه پایانی رسید/ آغاز رقابت داوطلبان زبان‌های خارجه

هم اکنون کنکور سراسری زبان‌های خارجه با شرکت ۱۹۴ هزار و ۹۵۱ داوطلب در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کردند که از تاریخ هشتم تا یازدهم تیر در حال برگزاری است و نسبت به سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ نفر داوطلب  افزایش داشته است. 

امروز شنبه یازدهم تیر همزمان با آخرین روز از برگزاری کنکور داوطلبان رشته زبان خارجه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که تعداد آن‌ها ۱۹۴ هزار ۹۵۱ نفر است. 

 این آزمون در ۴۱۷ شهرستان کشور و ۱۷ حوزه در ۱۵ کشور خارجی برگزار می‌شود. حوزه‌های امتحانی کنکور در ۴۱۷ شهر، ۵۹۸ حوزه می‌باشد و نهایتا در ۶۱۵ حوزه امتحانی کنکور سراسری برگزار می‌شود. 

 ۲۹۱۱ حوزه‌ فرعی کنکور سراسری برای سال ۱۴۰۱ وجود دارد و کارت ورود به جلسه کنکور از روز پنج شنبه ۵ تیر در سایت سازمان سنجش توزیع شد و برخی داوطلبان که ۲ تا ۳ رشته را انتخاب کرده اند، به همان میزان هم کارت دریافت کردند. 

در کنکور سراسری، صبح چهارشنبه ۸ تیر ماه آزمون هنر، ۹ تیر آزمون ریاضی و انسانی، ۱۰ تیر آزمون تجربی برگزار شد و امروز شنبه ۱۱ تیر آزمون زبان خارجه برگزار می‌شود. 

در گروه ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ داوطلب، گروه تجربی ۵۷۴ هزار و ۷، ۵۱ داوطلب، گروه انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ داوطلب حضور دارند که تعداد متقاضیان آن افزایش یافته است و در حال نزدیک شدن به تعداد داوطلبان علوم تجربی است. در گروه هنر ۱۶۱ هزار ۳۷۸ شرکت کننده و در زبان‌های خارجی ۱۹۴ هزار ۹۵۱ نفر داوطلب به رقابت می‌پردازند؛ ۹۱۵ هزار و ۴۱ داوطلب خانم و ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ داوطلب آقا در کنکور سراسری حضور دارند یه عبارتی ۶۱ درصد داوطلبان کنکور امسال خانم و ۳۹ درصد آقا هستند. 

 آمار داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته ریاضی ۲۸ درصد، در رشته علوم تجربی ۳۸ درصد، زبان خارجه ۱۳ درصد، هنر ۱۱ درصد و علوم انسانی ۲۸ درصد است. 

کمترین سهم متقاضیان کنکور امسال در رشته هنر با ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب و بیشترین در رشته تجربی با ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ شرکت کننده است.

۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 29991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha