درگذشت نقاش چشم‌های درشت در ۹۴سالگی + تصاویر

«مارگارت کین» نقاش آمریکایی که به دلیل به تصویر کشیدن شخصیت‌هایی با چشمان بزرگ و محزون به شهرت جهانی دست پیدا کرد، در خانه‌اش واقع در کالیفرنیا در ۹۴سالگی به دلیل مشکلات قلبی درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا؛داستان شگفت‌آور زندگی «کین» که در سال‌های اخیر همچنان به خلق تابلوهای نقاشی و فروش آن‌ها در حراجی‌ها و گالری «چشمان کین» واقع در سانفرانسیسکو  ادامه می‌داد، در کتاب‌ها، مجله‌ها و اینترنت روایت شده است. داستان زندگی این هنرمند با اکران فیلم سینمایی «چشمان بزرگ» (۲۰۱۴) ساخته «تیم برتون» که با بازی «امی آدامز» و «کریستوفر والتز» همراه بود، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

پرده‌ گوش «کین» در دوران کودکی آسیب دید و او با مشکل شنوایی مواجه شد؛ در نتیجه او از همان دوران مجذوب چشم‌ها شد تا از طریق مشاهده اشاره‌های چشم بتواند متوجه صحبت‌های گوینده شود. نکته قابل‌توجه درباره دوران فعالیت این هنرمند آن است که «والتر کین» همسر «مارگارت کین» او را تشویق می‌کرد در کارگاه نقاشی به طور حرفه‌ای مشغول نقاشی شود و در این مدت «والتر کین» نقاشی‌ها را به نام خودش به فروش ‌می‌رساند و بیش از یک دهه در فاصله دهه‌های ۵۰ تا ۶۰ میلادی به لطف این نقاشی‌ها به شهرت نیز رسید.

پس از گذشت چندین سال، این دو از هم جدا شدند. مارگارت در گفت‌وگو با یک خبرنگار اعلام کرد که همسر سابقش هیچ‌یک از آن نقاشی‌های کودکان با چشمان بزرگ را خلق نکرده است و پیشنهاد داد این حقیقت را با به نمایش گذاشتن مهارت هر دو نفر در یکی از میدان‌های شهر ثابت کند. با این حال «والتر کین» اعتنایی نکرد و به نقشش به عنوان یک هنرمند موفق ادامه داد.

«مارگارت» بار دیگر این موضوع را در دادگاه مطرح کرد و برای ثابت کردن اینکه او نقاش حقیقی این آثار هنری است، پذیرفت هر دو نقاشی چشمان بزرگ را بازآفرینی کنند. «مارگارت» در کمتر از یک ساعت یکی از این نقاشی‌ها با چشمان بزرگ را خلق کرد. آقای «والتر کین» اما گفت به دلیل درد در ناحیه شانه نمی‌تواند از دستانش برای نقاشی کردن استفاده کند.

«مارگارت» در توضیح اینکه چرا در تمام این سال‌ها درباره این حقیقت سکوت اختیار کرده بود، در دادگاه توضیح داد، آقای «کین» مدام او و دخترش را تهدید کرده است. در نهایت «مارگارت» در این پرونده پیروز شد و مبلغ ۴میلیون دلار به عنوان غرامت به «مارگارت» تعلق گرفت.

«مارگارت» در سال ۱۹۹۲ به کالیفرنیا بازگشت و گالری خودش را در سانفرانسیسکو تاسیس کرد. او در سال ۲۰۱۸، جایزه یک عمر دستاورد هنری را در نمایشگاه هنری لس‌آنجلس دریافت کرد.

مارگارت کین - آموزشگاه ایکاروس

margaret_keane Instagram posts (photos and videos) - Picuki.com

مارگارت کین - آموزشگاه ایکاروس

دانلود فیلم چشمان بزرگ Big Eyes 2014 با دوبله فارسی - هکس دانلود

۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 29964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha