خبر تلخ مجری تلویزیون: سرطان خون دارم!

آخرین ساعات شب گذشته بود که مجتبی پوربخش در ویدیویی اینستاگرامی و توضیحاتی در آن، از بیماری سرطان خود پرده برداشت. مجری گیلانی شبکه ورزش که در این سال‌ها با برنامه مستقل فوتبال یک، جایگاه خوبی در بین بازیکنان لیگ‌های پایین‌تر که توجهی به آنها نمی‌شده، شکل داده است، اکنون مدت دو سال است که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و جالب اینکه طی این مدت هیچکس جز دوستان نزدیک و خانواده از آن اطلاعی نداشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛پوربخش به نکته‌ای جالب درباره نحوه اطلاعش از این بیماری اشاره می‌کند. او با اعلام اینکه در زمان بیماری رضا نظری هنرمند طنزپرداز گیلانی که نزدیک به دو سال و اندی پیش فوت کرد، پیگیر مراحل درمانی‌اش بود و در بیمارستان وی را همراهی می‌کرد، متوجه تشابه زیادی در حالاتی که این هنرمند داشته، شده و به همین‌منظور مجاب شده آزمایش‌هایی را پشت سر بگذارد. بعد از انجام این آزمایش‌ها بود که پوربخش با خبر مربوط به اطلاعش از این بیماری مواجه شده و در این دوران یک مرحله شیمی درمانی را هم پشت سر گذاشته است.

مخفی نگه‌ داشتن این بیماری در شرایطی که پوربخش رابطه نزدیکی با ورزش داشته و در بیشتر این اوقات در کنار فوتبالی‌ها حضور داشته، عجیب‌ترین مساله‌ای بود که او مدعی است بیشتر برای دور شدن از حس ترحم و در بحث بعدی ناراحتی نزدیکان و دوستانش بوده است.

پوربخش در صحبت‌هایش از اینکه طی همین ساعات هم ناراحتی و دلگیری دوستانش را هم در پی داشته، ناراحت است و پیامی جالب را مطرح می‌کند: من قوی هستم. حداقل اینکه خودم این‌طور تصور می‌کنم و بر اساس آن طی این دو سال گریه‌هایم را کرده‌ام و ناراحتی‌ام را کشیده‌ام. نیازی به ناراحتی کسی نیست و همین که با پیام‌های دلگرم‌کننده‌شان به من لطف داشتند از تک تک آنها ممنون هستم.

اما چه شد که از این بیماری اطلاع پیدا کرد؛ او همان‌طور که گفته شد یکی از افرادی بود که در دوران بیماری رضا نظری همراهی‌اش می‌کرد و در همان زمان متوجه تشابه علایم شد و برای پیگیری تحت آزمایشات قرار گرفت: وقتی این مساله افتاد پیش یک فوق تخصص خون رفتم و یک‌سری آزمایش دادم که تایید شد. دو سال است و یک مرحله شیمی درمانی کردم. شیمی درمانی باعث شد که کلیه‌ام مشکل پیدا کند و مدتی بابت آن در بیمارستان بستری شدم تا مشکل کلیوی‌ام برطرف شود.

مجتبی درباره وضعیت خود و اینکه باید چه شرایطی را تا بهبودی کامل دنبال کند می‌گوید: باید در یک مقطع مناسب پیوند مغز و استخوان را دنبال کنم. با شیمی درمانی کل مغز و استخوان را از بین می‌برند و یک‌ نفر را پیدا کنند که بتواند پیوند را انجام دهد. برای بنده خدا رضا نظری نتوانستیم پیدا کنیم. البته زودتر از اینکه کسی پیدا شود متاسفانه تحت شیمی درمانی و از بین بردن مغز و استخوان قرار گرفته بود. هر چقدر علم پیشرفت می‌کند خوشبختانه راهکارهای جدیدتری پیدا می‌شود. من البته یک مرحله شیمی درمانی کردم و نتیجه‌ای نگرفتم و دیدم سلول‌ها کاهش پیدا نکردند و به همین‌منظور در فرصت مناسب در پی این هستم تا مراحل درمانی را دنبال کنم.

پوربخش در پایان صحبت‌هایش گفت: من دو سال این موضوع را مخفی کردم و الان هم قصد نداشتم کسی را ناراحت کنم. من با این قضیه کنار آمده‌ام و دنبال درمان آن هستم. از تمام کسانی که طی همین مدت با پیام‌های‌شان شرمنده‌ام کردند تشکر می‌کنم و برای تک تک آنها سلامتی آرزو دارم. من در سن مناسبی پیگیر این قضیه شدم و همان‌طور که گفتم این‌قدر قوی هستم که تا ته آن را بروم و مشکلی نیست. از دعای خیر و سلامتی همه دوستان سپاسگزارم ‌و بار دیگر برای کشورم و مردم عزیزش سلامتی و آرامش می‌خواهم.

منبع: ورزش ۳

۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 29956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha