آیا ریزش‌های بیت‌کوین تمام شده است؟/ تله بازار، پیش روی خریداران

قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال در مقاطعی از روزهای اخیر افزایشی بود اما نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که روند نزولی تمام شده یا افزایش اخیر قیمت‌ها، اصلاح روند نزولی است. برخی کارشناسان عقیده دارند که روند صعودی کنونی ادامه نمی‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از از تجارت‌نیوز، بیت‌کوین در هفته اخیر بیش از ۵ درصد افزایش یافت و به سطح ۲۲هزار دلار رسید. با توجه به ریزش این رمزارز تا محدوده ۱۷ هزار و پانصد دلار در اوایل ماه میلادی، این صعود تقریبا یک جهش بزرگ و امیدوار کننده برای سرمایه‌گذاران بود.  اتریوم نیز یک جهش بزرگ داشت و به بالای هزار و دویست دلار رسید. اما با وجود افزایش قیمت هنوز برای سرمایه‌گذاران، یک سوال بزرگ هنوز وجود دارد: آیا بازار کریپتو واقعاً در حال بازیابی قیمت است یا موج صعودی اخیر تنها یک نشانه نادرست یا تله گاوی برای به دام انداختن سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود؟ به عبارت دیگر آیا ممکن است صعود اخیر موقتی باشد و باعث ورود و ضرر سرمایه‌گذاران تازه وارد در آینده شود؟

در حالی که اخیراً پس از کاهش قیمت بیت‌کوین تا حدود ۱۷هزار و پانصد دلار و اتریوم تا ۸۸۰ دلار، شاهد افزایش قیمت آنها بوده‌ایم، اما هنوز دلایل قانع کننده‌ای برای ثباث این موج صعودی در دست نیست. فضای سیاسی و اقتصادی جهان، کماکان بازارهای مالی به ویژه بازار های پرریسک را در لبه چاقو باقی نگه داشته است. در حالی که سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند دارایی‌های ریسکی از جمله رمزارزها به طور قابل توجهی در پایان سال افزایش می‌یابد، اما طبق تحلیل کارشناسان در صورت تشدید شرایط نابه‌سامان جهانی، احتمال سوق دارایی‌ها به سمت دارایی‌های کم‌ریسک‌تر مانند طلا و دلار افزایش می‌یابد.

واقیت با سراب افزایش قیمت بیت‌کوین

آیا روند کنونی در بازار کریپتو ثبات دارد یا افزایش قیمت‌ها فقط یک سراب است؟

‌بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند امیدوار باشند که بدترین اتفاق بازار کریپتوکارنسی را پشت سر گذاشته‌اند. قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه بالای ۲۰هزار دلار و اتریوم بالای هزار و صد دلار باقی ماند. این حالت، یک جهش قابل توجه بعد از ورود این ارزهای دیجیتال به کف قیمتی بود.

اما کارشناسان می‌گویند با توجه به تشدید جنگ در اوکراین، افزایش نرخ بهره، افزایش شدید تورم، و گفتگوها در مورد رکود اقتصادی قریب‌الوقوع، تحلیل‌های قاطعانه‌ای در دست نیست.

شرایط موجود تله گاوی است؟

تله گاوی زمانی رخ می‌دهد که یک سهام یا ارز دیجیتال، نوعی رالی قیمتی را رو به بالا پشت سر گذاشته باشد و مجددا به پایین برگردد؛ به گونه‌ای که به زیر سطح حمایت می‌رسد. اساساً چنین شرایطی به سرمایه‌گذاران این یک سیگنال نادرست را می‌دهد که زمان خوبی برای خرید محسوب می‌شود اما ممکن است ریزش‌ها تشدید شوند.

احتمالاً در چند هفته یا ماه آینده، موج دیگری از فروش در بازار ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد. بعضی کارشناسان معتقدند احتمال دارد اتریوم تا ۷۵۰ دلار و بیت‌کوین تا ده هزار دلار سقوط کند، این سناریو محتمل اما بدبینانه است. در سناریو برخی دیگر از سرمایه‌گذاران، انتظار برای پایین آمدن قیمت بیت‌کوین تا ۱۴هزار دلار و قیمت اتریوم تا ۵۰۰ دلار وجود دارد.

۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 29923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha