افت ۷۱۶ واحدی شاخص کل بورس/عقب نشینی خریداران با احتمال وقوع برجام + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۷۱۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳۸۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و همراه با کمی احتیاط در معاملات آغاز کرد، به نظر میرسید خریداران با توجه به آغاز مجدد مذاکرات احیای برجام و البته نوسانات زیاد در جهانی ها کمی دست به عصا تر حرکت کردند و تقاضا به سراغ تک نمادها و گروه های کوچک تر روانه شد و در مجموع افت اندک شاخص کل رقم خورد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه (۸ تیر۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۷۱۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳۸۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و همراه با کمی احتیاط در معاملات آغاز کرد، به نظر میرسید خریداران با توجه به آغاز مجدد مذاکرات احیای برجام و البته نوسانات زیاد در جهانی ها کمی دست به عصا تر حرکت کردند و تقاضا به سراغ تک نمادها و گروه های کوچک تر روانه شد و در مجموع افت اندک شاخص کل رقم خورد.

گروه نفت و پالایش از معاملاتی فرسایشی و منفی برخوردار بود به طوریکه نمادهای شبندر، شتران و شپنا در دامنه ۰.۵ تا ۱.۵ درصد منفی نوسان کردند.

بانکی ها نیز نوسانات محدودی را ثبت کردند و نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت همگی نزدیک به صفر تابلو بسته شدند، در این میان نمادهای وملل و وپست مورد توجه خریداران قرار داشتند. گروه پتروشیمی هم با برتری در نمادهای کوچک تر مورد معامله قرار گرفتند و نمادهای فارس، نوری و پارس در دامنه منفی ۱ تا ۰.۵ درصد مثبت معامله شدند.

خودرویی ها هم مشابه جو غالب بازار، کم رمق و کم حجم داد و ستد شدند و در پایان نمادهای خودرو، خساپا و خگستر، اندکی بالاتر از صفر تابلو به کار خود پایان دادند، نماد خزامیا هم پس از چند روز رالی صعودی، از فشار فروش برخوردار بود.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم روز معاملاتی متعادل و آرامی را دنبال کردند و نماد کویر از معدود نمادهای مورد توجه گروه بود، بزرگان گروه از جمله نمادهای فولاد و فملی هم در محدوده صفر تابلو بسته شدند.

نمادهای گروه عرضه برق مجددا مورد توجه قرار داشتند. افزایش تقاضا در فراکابی ها مشهود بود. زراعتی ها و غذایی ها هم متعادل و البته کم حجم بودند. نمادهای سبزوا و ساراب هم نمادهای مورد توجه گروه سیمان بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد فاذر در قیمت ۱.۱۰۱ ریال و نزدیک به ۸ درصد مثبت اشاره کرد.

افت ۷۱۶ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۷۱۶ واحد افت به رقم یک میلیون و ۵۱۳ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳۸۸ واحد رشد کرد و به رقم ۴۲۱ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۵۰ معامله به ارزش ۳هزار و ۶۲۴ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام بفجر، وغدیر، مبین بیشترین تاثیر مثبت و نماد شپنا، فارس، نوری، شتران بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سآبیک، اسیاتک، شپنا، خگستر، شستا، خودرو، انرژی۳ از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۲۷ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۷ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۴۱۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۲۹ هزار معامله به ارزش حدودی ۴ هزار میلیارد و ۲۲ میلیون انجام شد.

سهام سمگا، بمپنا بیشترین تاثیر مثبت و نماد فغدیر، دی، آریا، شگویا، هرمز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، ددانا، سمگا، کرمان، قچار، فرابورس فتوسا است.

انتهای پیام. /

۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 29906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha