خطر خرابکاری برخی از مسئولین،کمتر از نفوذ نیست/عاملان تصمیمات غلط به عمد دنبال ایجاد نارضایتی‌هستند/دولت رئیسی باید درباره برخی مدیران خانه تکانی اساسی کند!

جعفر قادری گفت:وقتی تصمیمات کاملا اشتباهی در مدیریت اقتصادی و زمینه هایی که با رشد و رفاه و تامین معیشت مردم مرتبط است  گرفته می شود مسلم است تصمیم گیرندگان به عمد خواستار ایجاد نارضایتی در مردم هستند. به بیان بهتر با اتخاذ تصمیمات غلط تبعاتی که از این موضوع بر اقتصاد و مردم وارد می شود را عامدانه رقم می زنند.

گروه اقتصاد کلان پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جعفر قادری اقتصاددان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با رادار اقتصاد با تاکید براینکه خراب کاری های برخی از مسوولین کمتر از نفوذ خطرناک نیست، گفت: وقتی تصمیمات کاملا اشتباهی در مدیریت اقتصادی و زمینه هایی که با رشد و رفاه و تامین معیشت مردم مرتبط است گرفته می شود مسلم است تصمیم گیرندگان به عمد خواستار ایجاد نارضایتی در مردم هستند. به بیان بهتر با اتخاذ تصمیمات غلط تبعاتی که از این موضوع بر اقتصاد و مردم وارد می شود را عامدانه رقم می زنند.

وی در این باره گفت: بخش بزرگی از نارضایتی های امروز مردم جامعه به دلیل تصمیم گیری هایی در دولت های قبلی و فعلی است که بدون توجه به مردم اتخاذ شده است. با جرات برخی از تصمیمات اقتصادی را می توان راهبرد افراد ذی نفوذی عنوان کرد که به دنبال سلب اعتماد مردم از حاکمیت هستند.

جعفر قادری نماینده مردم شریف شیراز در مجلس افزود: وقتی افراد غیر مردمی به دولت راه بیابند وضعیت اقتصادی با تصمیم گیری های غلط و آسیب زا، بغرنج می شود. متاسفانه بعضی از ارکان مدیریت دولتی به گونه ای عمل می کنند که انگار نه انگار درفضای کشور تنفس می کنند. این عده بیش از اینکه خیر خواه مردم، دولت و نظام باشند تیشه به ریشه نظام و انقلاب می زنند.

وی با هشدار به دولت سیزدهم برای پایان دادن به کار این افراد به دلیل خطراتی که در آینده ای نه چندان دور می آفرینند، گفت: درست است دولت فعلی در حوزه تجارت خارجی بر روی تعامل با کشورهای همسایه، جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین تمرکز کرده، اما واقعیت قضیه این است که انتظار می رود دولت در موضوع برخورد با عناصر بدفکر،غیر مردمی و خودخواه درون خود برخورد جدی کند. متاسفانه برخی از مدیران کنونی دولتی فاقد کمترین انعطافی هستند. قطعا چنین مدیرانی نباید در دولت باشند، لذا رئیس جمهور باید آنها را از دولت بیرون کند تا با روی کار آمدن و دعوت از مسوولین و کارشناسان متخصص بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات مردم حل شود.

جعفر قادری تصریح کرد: مدیری که نمی تواند کار کند و به نفع معیشت مردم برنامه ریزی کند باید به دنبال کار و زندگی خود برود نه در عرصه قدرت و مدیریت باقی بماند. آقای رئیسی باید به مدیرانی فرصت روی کار آمدن بدهد که دغدغه آنها رفع مشکلات مردم است. افرادی که حاضر به پذیرش ریسک نیستند و به مطالبات مردم یا پاسخ نمی دهند یا پاسخ منفی می دهند باید هر چه سریعتر از بدنه حاکمیت خارج شوند تا کار مردم تسهیل شود و اقتصاد دچار گشایش شود.

وی در خصوص مزایای بیرون رفتن مدیران نفوذی و غیر مردمی از پست های خود گفت: از کار برکنار شدن این مدیران منجر به بهبود ارتباط مردم با حاکمیت می شود. در این شرایط بعضی از تصمیمات اعم از اینکه به دست فردی نفوذی گرفته شود یا خشک مغز، در یک راستا به اقتصاد و به اعتماد مردم به مسوولین ضربه می زند، بنابراین دولت باید از چنین افرادی خالی شود؛افرادی که کار مردم را عقب می اندازند و کار مردم را تسهیل نمی کنند. افرادی که اگر چه شاید نفوذی نباشند اما عملکرد آنها شبیه نفوذی هاست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: بی توجهی به عملکرد و آثاری که از تصمیمات غلط نفوذی ها در اقتصاد به جا می ماند نه تنها امروز، بلکه آینده و توسعه اقتصادی، رشد تولید واستقلال کشور را دچار مخاطرات شدیدی می کند، به همین خاطر دولت سیزدهم باید در عناصری که به نفع مردم کار نمی کنند و مطالبات مردم را کنار گذاشته اند خانه تکانی اساسی صورت دهد تا عرصه برای استفاده از مدیران مردمی و انقلابی باز شود.

۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
کد خبر: 29905

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha