زنگ کنکور کارشناسی ۱۴۰۱ به صدا درآمد

هم اکنون کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته هنر آغاز شده است و ۱۶۱ هزار و ۳۷۸ داوطلب در آن شرکت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در کنکور سراسری امروز (چهارشنبه) ۸ تیر آزمون هنر برگزار می شود. ۹ تیر آزمون ریاضی و انسانی، ۱۰ تیر آزمون تجربی و ۱۱ تیر آزمون زبان خارجه برگزار خواهند شد.

کنکور سراسری ۱۴۰۱ در تاریخ هشتم تا یازدهم تیر با شرکت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب برگزار خواهد شد و نسبت به سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ نفر افزایش داوطلب داشته ایم.

این آزمون در ۴۱۷ شهرستان کشور برگزار خواهد شد و ۱۷ حوزه در ۱۵ کشور خارجی برگزار می شوند و جمعا حوزه های امتحانی کنکور در ۴۱۷ شهر ۵۹۸ حوزه خواهند شد و نهایتا در ۶۱۵ حوزه امتحانی کنکور سراسری برگزار خواهد شد.

۲۹۱۱ حوزه های فرعی کنکور سراسری برای سال ۱۴۰۱ داریم و کارت ورود به جلسه کنکور از روز پنجشنبه ۵ تیر در سایت سازمان سنجش توزیع شد و برخی داوطلبان که ۲ تا ۳ رشته را انتخاب کرده اند، باید به همان میزان هم کارت دریافت کنند.

در گروه ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ داوطلب، گروه تجربی ۵۷۴ هزار و ۷ ۵۱ داوطلب و گروه انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ داوطلب شرکت کرده اند که تعداد متقاضیان آن افزایش یافته است و به تعداد داوطلبان علوم تجربی در حال نزدیک شدن است.

در گروه هنر ۱۶۱ هزار و ۳۷۸ شرکت کننده و در زبان های خارجی ۱۹۴ هزار و  ۹۵۱ نفر داوطلب داریم؛ ۹۱۵ هزار و ۴۱ داوطلب خانم و ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ داوطلب آقا در کنکور سراسری شرکت کرده اند.

۶۱ درصد داوطلبان کنکور امسال خانم و ۳۹ درصد آقا هستند.

آمار داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته ریاضی ۲۸ درصد، در رشته علوم تجربی ۳۸ درصد، زبان خارجه ۱۳ درصد، هنر ۱۱ درصد و علوم انسانی ۲۸ درصد است.

کمترین سهم متقاضیان کنکور امسال در رشته هنر با ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب و بیشترین در رشته تجربی با ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ شرکت کننده است.

۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 29893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha