۵۱ درصد شهروندان آمریکای لاتین تجربۀ استفاده از رمز ارزها را داشته اند

مطالعه‌ی جدیدی که توسط شرکت پرداختی Mastercard انجام شده است بیانگر آن است که ۵۱% از شهروندان منطقه‌ی آمریکای لاتین تجربه‌ی استفاده از تراکنش‌های رمز ارز را داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، عامل اصلی این روند تحول پرداخت‌های دیجیتالی در طول دوران همه‌گیری جهانی کرونا بوده است. گفتنی است که بیش از یک سوم این افراد از یکی از انواع استیبل‌کوین‌ها برای تکمیل خرید خود استفاده کرده‌اند.

این مطالعه که «شاخص‌های پرداختی ۲۰۲۲ Mastercard» نام دارد در ماه‌های مارس تا آوریل (فروردین و اردیبهشت) و بر ۳۵۰۰۰ فرد صورت گرفت و نتایج آن به تازگی به طور عمومی منتشر شده است.

این مطالعه بر گسترش چشمگیر استفاده از نوآوری‌های مالی، رمز ارزها، راهکارهای امورمالی غیرمتمرکز (DeFi)، فناوری بلاک‌چین و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در بین ساکنین این منطقه تاکید کرده و حاکی از علاقه‌ی سرشار مردم آمریکای لاتین به فراگیری اطلاعات موجود در این حوزه است.

Walter Pimenta، معاونت اجرایی-مهندسی مسترکارت در منطقه‌ی آمریکای لاتین و کارائیب، خاطرنشان کرد: «اهالی این ناحیه به شکل فزآینده‌ای از فناوری‌های جدید برای انجام تراکنش‌های مالی خود استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود که این روند پیوسته ادامه پیدا کند زیرا ۹۵ درصد از این اشخاص از قصد خود برای استفاده از پرداخت‌های دیجیتالی در سال آتی و ۲۹ درصد نیز کاهش استفاده از پول نقد در سال پیش سخن گفته‌اند».

اقبال عمومی کریپتو در آمریکای لاتین

۵۴ درصد از اشخاص حاضر در این مطالعه نسبت به عملکرد رمز ارزها به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری خوش‌بین هستند و دو سوم آن‌ها خواستار انعطاف‌پذیری بیشتر بین روش‌های پرداخت کریپتو و سنتی می‌باشند. اکثر شرکت‌کنندگان (۸۲ درصد) مایل‌اند تا امکانات رمز ارزها را مستقیما از سوی موسسات مالی فعلی خود دریافت کنند.

در پایان این مطالعه آمده است در صورت پشتیبانی یک سازمان معتمد از رمز ارزها، مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری یا استفاده از پرداخت‌های دیجیتالی خواهند داشت.

۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 29802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha