پولادگر: از ادبیات دبیر متاسفم/باید فاتحه ورزش را خواند

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: اینکه سهم سایر فدراسیون‌ها را برای فدراسیون خودمان بخواهیم اسمش مطالبه‌گری و حق طلبی نیست، بی عدالتی است.

به گزارش پایگاه خبری و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمد پولادگر با اشاره به اتفاقات مجمع عمومی فدراسیون کشتی گفت: نمی‌خواهم به این بحث ورود کنم، چون اخبار مجمع به اندازه کافی در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده، اما نمی‌توان با رفتار و حرف‌های خارج از عرف، ادعای مطالبه‌گری داشت. کاری به جایگاه اداری‌ام ندارم، اما واقعا متاسفم که یک رئیس فدراسیون با چنین ادبیاتی با بزرگتر سنی خود حرف می‌زند و بعد مدعی شود که دنبال حق خود است. اگر چنین فرهنگ و ادبیاتی باب شود، باید فاتحه ورزش را خواند!

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در ادامه تاکید کرد: در بحث تخصیص و توزیع بودجه فدراسیون های ورزشی، حساب دو دو تا چهار است. همه چیز شفاف و واضح است. ما یک بودجه مشخص ورزش قهرمانی داریم که باید به ۵۰ فدراسیون ورزشی تخصیص بدهیم. این نمی‌شود که به یک فدراسیون بیشترین بودجه را بدهیم و یک فدراسیون را اصلا نبینیم. اینکه سهم سایر فدراسیون‌ها را برای فدراسیون خودمان بخواهیم اسمش مطالبه‌گری و حق طلبی نیست، بی عدالتی است.

پولادگر با تاکید بر اینکه کشتی ورزش ملی و مدال آور کشور ماست، گفت: اصلا بخاطر همین ویژگی بیشترین بودجه به این فدراسیون اختصاص یافته است. چه کسی می‌تواند منکر افتخارآفرینی جامعه کشتی شود، اما مگر رشته‌های دیگر فعالیتی ندارند، مدالی کسب نمی‌کنند؟ تیراندازی در حال حاضر یکی از رشته‌های مدال‌آور ورزش کشورمان است. این رشته برای اولین بار در المپیک توکیو همانند کشتی به یک طلا دست یافت و در سال‌های اخیر حضور موفقی در مسابقات قاره‌ای و جهانی چه در بخش بانوان و چه بخش آقایان داشته؛ آیا می‌توان بودجه‌ای برای این فدراسیون در نظر نگرفت؟ کاراته در اولین حضور المپیکی‌اش طلا گرفت و سه دوره متوالی قهرمان جهان شده، موفقیتی که کمتر کشوری موفق به انجام آن شده، رشته‌ای که یکی از پرجمعیت‌ترین رشته‌های ورزشی کشورمان است و در بازی‌های آسیایی سهم زیادی از مدال‌های کاروان ورزشی ایران را داشته، آیا بودجه‌اش باید ۱۰ درصد کشتی باشد؟

وی افزود: والیبال که همین چند روز پیش توانست در لیگ جهانی تیم ملی آمریکا که قدرت برتر والیبال جهان است و سه دوره قهرمان المپیک شده را سه بر صفر شکست دهد و دل ملت را شاد کند، با بودجه در نظر گرفته شده، حتی نمی‌توانست هزینه‌های همین مسابقات لیگ جهانی را پوشش دهد. مگر والیبال در ۱۰ پانزده سال اخیر کم افتخار کسب کرده است که نادیده گرفته شود؟ فدراسیون ناشنوایان که اردیبهشت ماه با ۱۴ طلا ۱۲ نقره و ۱۴ برنز تاریخ سازی کرد و برای اولین بار با این تعداد مدال در جایگاه سوم جدول رده بندی مدالها قرار گرفت باید بودجه صفر داشته باشد؟

پولادگر تاکید کرد: روز گذشته تیم ملی شش نفره بانوان تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی به ۳ طلا ۲ نقره و یک برنز دست یافت که نتیجه درخورتوجه‌ای است. موفقیت‌های هندبال آقایان و بانوان ایران چه سالنی و چه ساحلی در ماه‌های اخیر زبانزد بوده است. هندبالیست‌ها برای اولین بار به مدال جهانی دست یافتند.

وی تصریح کرد: حرکت رو به رشد قایقرانی که با ۲۵ مدال رنگارنگ و قهرمانی آسیا همراه بود، قابل چشم پوشی نیست. درخشش قهرمانان سنگنوردی در یکسال گذشته و کسب نشان‌های طلا که برای اولین بدست آمد، اهمیت زیادی دارد اما متاسفانه کمتر به چشم آمد. نباید ورزش کشور را فقط در کشتی ببینیم و زیاده خواهی کنیم، این ظلم به سایر رشته‌هاست. شکی نیست که کشتی ورزش اول ایران است، اما همه ورزش نیست.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در خصوص کمک ۲۸۵ میلیارد تومانی مجلس شورای اسلامی و نحوه توزیع آن گفت: دوستان در کمیسیون فرهنگی مجلس چون دغدغه ورزش را دارند، با نگاه ویژه شان این اعتبار را از تبصره ۱۴ برای ۲۷ فدراسیون ورزشی در نظر گرفتند که واقعا جای تقدیر دارد. در کنار این، وزارت ورزش و جوانان هم بودجه‌ای معادل ۲۷۰ میلیارد تومان برای بخش قهرمانی در نظر گرفته که مجموع این دو مبلغ، کل اعتبارات فدراسیون‌های ورزشی در سال ۱۴۰۱ است که بر اساس کار کارشناسی به فدراسیون‌ها تخصیص پیدا می‌کند. اگر در تبصره ۱۴ بودجه ای که برای یک فدراسیون در نظر گرفته شده، متناسب با فعالیت و عملکردش نباشد، از محل اعتبارات ورزش قهرمانی و بر اساس تفاهم نامه مالی کمک خواهد شد. برای مثال برای فدراسیون بسکتبال از محل تبصره ۱۴ مبلغ ۵ میلیارد در نظر گرفته شده که در تفاهم نامه مالی برای جبران بخشی از هزینه‌هایشان به این فدراسیون کمک خواهد شد.

پولادگر در ادامه اظهار داشت: فدراسیون‌های اسکواش، اسکی، اسکیت، انجمن‌های ورزشی، بدنسازی، بدمینتون، بوکس، بولینگ بیلیارد، تیراندازی، چوگان، شطرنج، شمشیربازی، کبدی، کوهنوردی، گلف، اتومبیلرانی، بیماران خاص، ناشنوایان، سه گانه و نجات غریق ۲۰ فدراسیونی هستند که در تبصره ۱۴ هیچ بودجه‌ای برای آنها در نظر گرفته نشده که باید از اعتبارات ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تامین شود. البته تفاوتی نمی‌کند که بودجه فدراسیون‌ها از کدام محل تامین می‌شود، چون منبع تزریق بودجه از یک سازمان است، مهم این است که همه فدراسیون‌ها دیده شوند و تخصیص بودجه بر مبنای عدالت باشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در خاتمه حرف‌هایش گفت: خواهشم این است که فدراسیون‌ها فقط به جیب دولت نگاه نکنند و از ظرفیت‌های خود برای جذب کمک‌های مالی بهره بگیرند. والیبال می‌تواند الگوی خوبی باشد که از ظرفیت‌های رشته خود بنحو مطلوب استفاده می‌کند و نگاه چندانی به کمک‌های دولتی ندارد.

بخشی از توهین ها و مجادلات مجمع عمومی فدراسیون کشتی را در ویدیوی زیر ببینید :

 

۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: 29775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha