بورس در لبه پرتگاه

به نظر می‌رسد بورس پس از اینکه در طول بهار روندی صعودی را پشت سر گذاشت، حالا با تابلوهای قرمزرنگ به استقبال تابستان رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ به نظر می‌رسد بورس تهران پس از اینکه در طول بهار ۱۴۰۱ روندی صعودی را پشت سر گذاشته بود، حالا با تابلوهای قرمزرنگ به استقبال تابستان رفته و روزهای حساسی را در پیش خواهد داشت.

بورس تهران امروز معاملات را درحالی به اتمام رساند که شاخص کل با افت قابل توجهی مواجه شد. کاهش ۱۸۹۸۷ واحدی شاخص باعث شد تابلوهای بازار رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحدی را ثبت کنند. شاخص هم‌وزن نیز از وضعیت افت بازار مستثنی نبود. به نحوی که کاهش شدید شاخص هم وزن باعث تثبیت این سنجه بازار در کانال ۴۱۷ هزار واحدی شد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز بدون تغییر خاصی نسبت به روزهای اخیر در محدوده سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان متوقف شد.

چشم‌انداز بورس در روزهای داغ تابستان

سهامداران اعتقاد دارند با توجه به تحولاتی که این هفته در بازار سهام شاهد بودند، احتمال سقوط شاخص به محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی اصلا دور از ذهن نیست. افت محسوس شاخص در دو روز ابتدایی هفته باعث شده تا فعالان بورس تهران آینده سرمایه‌گذاری در این حوزه را نگران کننده ارزیابی کنند.

این درحالی است که سفر جوزپ بورل به تهران و اعلام آغاز قریب‌الوقوع دور جدید مذاکرات هم نتوانست موجب تغییر مسیر شاخص کل شود. البته بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که روند مذاکرات فرسایشی شده و احتمال حصول توافقی در راستای احیای برجام بسیار اندک است. از همین رو بسیاری از فعالان بورس اعتقاد دارند که احتمال احیای تفاهم هسته‌ای با توجه به سابقه مذاکرات در سال ۱۴۰۰ پایین بوده و بازار نیز به تبع آن اثر مثبتی را نشان نداده است.

یکدست قرمز!

بانگاهی به فهرست سهم‌های اثرگذار بر شاخص متوجه سرخ پوشی یکدست گروه های مختلف در بازار می‌شویم. اما در این بین وضعیت خودرویی‌ها نسبتا بهتر بود.

به نظر می‌رسد نشست خبری دیروز وزیر صمت، سیگنال تغییرات مدیریتی را به سهامداران می‌دهد و از همین رو بازار واکنش مثبتی به این مساله نشان داده است. البته این واکنش به اندازه‌ای مثبت نبود که بتواند تغییر خاصی در روند کلی بورس ایجاد کند. اما به طور کلی سهامداران خودرو معاملات امروز را با نگرانی کمتری نسبت به سایر فعالان بورس به پایان رساندند.

۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 29772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha