شکست ذبیح اتفاق بزرگ انتخابی کاراته/ خدابخشی قهرمان -۸۴ کیلوگرم

مهدی خدابخشی به عنوان قهرمانی رقابت های انتخابی تیم ملی کاراته در وزن ۸۴- کیلوگرم رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته در اوزان ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم برای مشخص نفرات برتر این دو وزن جهت اعزام به مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا از صبح امروز(یکشنبه ) در سالن شهید کبگانیان آغاز شد و با معرفی خدابخشی و پورشیب به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم به پایان رسید.

در حساس‌تری مبارزه وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح‌اله پورشیب و مهدی خدابخشی پس از دو پیروزی مقابل امیرحسین فداکار و اسماعیل معتمدی به مصاف هم رفتند که این دیدار پر افت و خیز و جذاب در نهایت با برتری ۱۰ بر ۹ خدابخشی به پایان رسید. 
 
از نکات جالب این دیدار درخواست‌های مکرر دو بازیکن برای بازبینی فیلم مسابقه بود که در بیشتر مواقع نیز رای به سود آن ها اعلام شد.

همچنین در پایان مبارزه نیز و زمانی که پیروزی خدابخشی قطعی شد، او با فریادهای بلند به کری‌خوانی پرداخت که با تذکر شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته تیم ملی همراه شد و او  خواستار حفظ آرامش مهدی خدابخشی شد.

پورشیب نیز در پایان مسابقان نزد مسئولان و داوران مسابقه رفت و برای دقایقی با آنها صحبت کرد. او مدعی بود یکی از ضربات او با امتیاز همراه نشده است و یکی از چهار داور کنار نیز در طول مسابقه برای ضربات او پرچم نزده است. 

حضور پورشیب در کنار مسئولان و داوران با اعتراض خدابخشی همراه شد و او  در گفت‌وگو با کادرفنی معترض بود که نباید پورشیب با داوران صحبت و روی آنها تاثیر بگذارد.وی برای دقایقی به سمت جایگاه مسئولان فدراسیون و داوران‌ رفت و با آنان صحبت کرد و خواست در مبارزات بعدی دقت بیشتری داشته باشند.

اما در ادامه این رقابت ها پورشیب در آغاز دور برگشت ابتدا معتمدی را ۵ بر ۴ برد سپس برابر فداکار با نتیجه دور از انتظار ۶ بر ۲ شکست خورد تا به عنوان دومی برسد.

خدابخشی نیز در اولین مبارزه دور برگشت ۴ بر ۲ فداکار را برد و در دومین مبارزه اسماعیل معتمدی را برد و به عنوان نفر نخست انتخابی وزن ۸۴- کیلوگرم رسید.

به این ترتیب و در پایان رقابت های انتخابی وزن ۸۴- کیلوگرم، مهدی خدابخشی و ذبیح الله پورشیب به ترتیب صاحب عناوین اول و دوم شدند. کادر فنی درباره اعزام این دو کاراته کا به رقابت های کشورهای اسلامی یا قهرمانی آسیا تصمیم گیری می‌کند و قرار است هر کدام به یکی از این رویدادها اعزام شوند
در مسابقات امروز، شهرام هروی سرمربی تیم ملی، حسن روحانی، حامد زیگساری، مهدی احمدی و سعید فرخی مربیان، محسن آشوری سرپرست نایب رئیسی و وحید مومنی دبیر فدراسیون از حاضرین در سالن هستند.

۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 29765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha