بزرگترین هاب "گردشگری‌کشاورزی" کربن‌زدایی شده جهان در امارات + فیلم

پروژه اگری هاب (Agri Hub) که قرار است توسط شرکت یو آر بی در بیابان دبی شکل بگیرد، تجربه‌ای جدید از گردشگری‌کشاورزی ترویج می‌کند، در شرایطی که خدمات ماجراجویی و سرگرمی و همچنین امکانات رفاهی را ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اگری هاب (Agri Hub) محیطی بسیار جذاب و سرشار از فعالیت است که می‌تواند دبی را یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری روستایی جهان تبدیل کند.

شرکت یو آر بی (URB)، شرکتی پیشرو در زمینه توسعه شهرهای پایدار، قصد دارد بزرگ‌ترین مقصد گردشگری‌کشاورزی (Agritourism) جهان را در شهر دبی ایجاد کند. این مجموعه فراهم کردن امنیت غذایی و سرگرمی را هدف قرار داده است، در شرایطی که بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی نیز ایجاد کرده و اقتصاد سبز را ترویج می‌کند.

پروژه اگری هاب (Agri Hub) که قرار است توسط شرکت یو آر بی در بیابان دبی شکل بگیرد، تجربه‌ای جدید از گردشگری‌کشاورزی ترویج می‌کند، در شرایطی که خدمات ماجراجویی و سرگرمی و همچنین امکانات رفاهی را ارائه می‌کند.

گردشگری‌کشاورزی به طور معمول به عنوان فعالیتی تعریف می‌شود که در آن مردم با اهداف آموزشی، تفریحی یا خرده فروشی از یک مزرعه بازدید می‌کنند. پایداری جوامع روستایی، میراث و چشم اندازهای فرهنگی یکی از مزایای اصلی گردشگری‌کشاورزی است.

همچنین، گردشگری‌کشاورزی فرصت‌های شغلی سبز را فراهم می‌کند، از این رو، درآمد ساکنان محلی را افزایش می‌دهد. افزون بر این، کیفیت زندگی کشاورزان و مصرف کنندگان را ارتقا می‌دهد، در شرایطی که محیط زیست را بهبود بخشیده و فرهنگ محلی را غنی می‌کند.

این هاب جدید در دبی دارای یک مرکز حفاظت از طبیعت و میراث، مرکز بوم‌گردشگری (اکوتوریسم)، یک موسسه کشاورزی-فناوری و یک مرکز بازیابی سلامت خواهد بود.

به گفته یو آر بی، این پروژه از اهمیت ویژه‌ای در تبدیل مناطق روستایی و حومه دبی به مکان‌هایی دیدنی برخوردار است. اگری هاب محیطی بسیار جذاب و سرشار از فعالیت است که می‌تواند دبی را یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری روستایی جهان تبدیل کند.

این پروژه فضاهایی را برای کشاورزان محلی برای فروش مستقیم محصولات خود فراهم خواهد کرد، در شرایطی که تجربه جدید و دوستدار محیط زیست از خرید، غذا خوردن و سرگرمی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

افزون بر تبدیل شدن به یک جاذبه گردشگری جدید در حومه و بیابان دبی، پروژه اگری هاب سلامت، رفاه و موفقیت ساکنان محلی را نیز ارتقا خواهد داد. در نهایت، اگری هاب به عنوان نقشه راهی نوآورانه برای هاب‌های گردشگری محلی کربن‌زدایی شده آینده عمل خواهد کرد.

برخی از ویژگی‌های زیست محیطی این پروژه شامل استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی تجدیدپذیر، بازیافت ۱۰۰ درصدی آب، کشاورزی شورزیست، سامانه‌های حمل و نقل سبز و مدیریت زباله صفر در محل می‌شوند.

۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 29743
منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha