Nano: نخستین محصول مشتقات رمز ارز صرافی کوین‌بیس

صرافی مشتقات کوین‌بیس که قبلا تحت‌عنوان FairX شناخته می‌شد، قصد عرضه‌ی نخستین محصول مشتقات رمز ارز خود را با نام «قرادادهای آتی بیت‌کوین Nano (BIT)» دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، طبق بیانیه‌ی رسمی موجود، Nano از 27 ژوئن (6 تیر) از طریق صرافی‌های مشتقات مورد تایید CFTC در دسترس سرمایه‌گذاران کوچک قرار خواهد گرفت. Boris Ilyevsky، رئیس بخش مشتقات کوین‌بیس، بیان داشت که هریک از قراردادهای‌ آتی BIT ارزشی معادل با یک هزارم یک عدد بیت‌کوین (BTC) خواهند داشت.

انتظار می‌رود که این محصول در ابتدا در چند کارگزاری مانند EdgeClear ,Ironbeam ,NinjaTrader ,Optimus Futures ,Stage 5 و Tradovate عرضه شده و چندین شرکت تسویه‌حساب ازجمله ABN AMRO ,ADMIS ,Advantage Futures ,ED&F Man ,Ironbeam و Wedbush نیز آن را به حاضرین بازارهای خرده‌فروشی ارائه دهند.

صرافی Coinbase هنوز مجوز فعالیت قراردادهای آتی تجاری (FCM) خود را از سازمان‌های نظارتی دریافت نکرده است، FCM می‌تواند دسترسی مستقیم کاربران این صرافی را به قراردادهای آتی میسر سازد.

Ilyevsky در این زمینه خاطرنشان کرد: «درحال حاضر بیش از هر زمان دیگر لازم است تا ویژگی‌های مفید قراردادهای هوشمند را به طیف وسیعی از بازار ارائه دهیم تا تاجران بتوانند به بازار مشتقات قانونی رمز ارز دسترسی داشته و دیدگاه‌های خود را درخصوص آن بیان و یا از آن برای پوشش ریسک دارایی‌های کریپتوی فعلی خود بهره گیرند».

قراردادهای آتی به دلیل نرخ پیشرفت سرمایه‌گذاری آهسته‌، برخورداری از ویژگی اهرم یا لوریج و سهولت تغییر پوزیشن معاملاتی (خرید-فروش) از محصولات محبوب تریدرها به شمار می‌آیند.

به گفته‌ی Ilyevsky در مقایسه با سایر محصولات سنتی مشتقات، حجم کوچک قراردادهای BIT به سرمایه‌ی اندکی برای شروع نیاز داشته و به طور ویژه برای تریدرهای خرده‌فروش طراحی شده است. وی در ادامه اظهار داشت که BIT ظرفیت‌های لازم را جهت افزایش مشارکت خرده فروشان در بازار قانونی قراردادهای آتی رمز ارز آمریکا در اختیار دارد.

۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 29742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha