افت ۱۳هزار واحدی شاخص کل/ معاملات بازار سهام تحت تاثیر مذاکرات وین + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۱۳هزار و ۵۹واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳۶۶ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران اولین روز معاملاتی هفته جاری را نسبتا خوب و مثبت آغاز کرد. با مطرح شدن مجدد مذاکرات هسته ای، به نظر می رسد خریداران به دستیابی به توافق در برجام خوش بین شده اند و این امر در معاملات گروه های خودرویی و بانکی مشهود بود، هرچند که افت قیمت های جهانی کار را در نمادهای بزرگ فولاد و پتروشیمی سخت کرده بود و در مجموع شاهد افت شاخص کل بودیم.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۴ تیر۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۱۳هزار و ۵۹واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳۶۶ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران اولین روز معاملاتی هفته جاری را نسبتا خوب و مثبت آغاز کرد. با مطرح شدن مجدد مذاکرات هسته ای، به نظر می رسد خریداران به دستیابی به توافق در برجام خوش بین شده اند و این امر در معاملات گروه های خودرویی و بانکی مشهود بود، هرچند که افت قیمت های جهانی کار را در نمادهای بزرگ فولاد و پتروشیمی سخت کرده بود و در مجموع شاهد افت شاخص کل بودیم.

گروه نفت و پالایش مورد توجه بازار نبودند و منفی معامله شدند، و نمادهای شبندر، شتران و شپنا در دامنه ۲ تا ۳ درصد منفی مورد داد و ستد قرار گرفتند.

بانکی ها نیز روز نسبتا پر رونقی را سپری کردند به طوریکه نمادهای وبصادر و وشهر با صف خرید جزیی و  نمادهای وپارس و ونوین هم نزدیک به ۳ درصد مثبت بسته شدند، در این میان صف فروش نماد دی هم جمع آوری شد. گروه پتروشیمی هم روند نزولی را طی کردند و نمادهای نوری، بوعلی و آریا از بیشترین حجم معاملاتی در گروه برخوردار بودند.

خودرویی ها در ابتدا با قدرت به صف خرید رسیدند و به نظر می رسد اخبار پیرامون این گروه از قبیل خبرهایی در مورد تصمیم گیری در خصوص واگذاری بلوکی و نحوه فروش خودرو در بورس کالا و همینطور اخبار در حوزه برجام، این گروه را در کانون توجهات قرار داده است و در پایان نمادهای خودرو، خساپا، خاور از جمله نمادهایی بودند که با صف خرید هم، کار خود را به اتمام رساندند.

گروه فلزات اساسی هم متاثر از کاهش قیمت های جهانی منفی معامله شدند و در پایان نمادهای فولاد و فملی با ۳ درصد منفی، بیشترین نقش را بر افت شاخص کل داشتند.

سیمانی ها با فشار فروش نسبی همراه بودند. ساختمانی ها در اکثر نمادها سبزپوش بودند. فراکابی ها مورد توجه قرار داشتند. نبض مثبت در گروه حمل و نقل نیز می تپید.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خگستر در قیمت ۳.۷۹۹ ریال و مماس بر سقف قیمتی اشاره کرد

افت ۱۳هزار و ۵۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۳هزار و ۵۹ واحد افت به رقم یک میلیون و ۵۲۰واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۱۶۱ واحد افت کرد و به رقم ۴۲۲ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۳۸ معامله به ارزش حدودی  ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فملی، فولاد، میدکو، تاپیکو، پارسان، فخوز، وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سآبیکخودرو، فملی، شستا، خساپا، شپنا، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۸۶ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۸۶ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۵۸۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۴۶هزار معامله به ارزش حدودی ۴ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام فرابورس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فغدیر، آریا، شگویا، کگهر، دی، فجهان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، ددانا، فرابورس، فزر، آریا، وکبهمن، کرمان است.

انتهای پیام. /

۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 29714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha