تولید و فروش صنایع بورسی در اردیبهشت ۱۷,۷ درصد رشد کرد

شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی در اردیبهشت امسال با رشد ۱۷,۷ درصدی نسبت به ماه قبل به بالاترین سطح خود از آبان گذشته تاکنون رسیده است. شاخص فروش این شرکت‌ها نیز با رشد ۳۸.۸ درصدی مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اتاق بازرگانی تهران؛ مرکز پژوهش‌های مجلس نتایج گزارش پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ (بخش صنعت و معدن)، را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش در اردیبهشت امسال، شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۱,۵ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۱۷.۷ درصدی مواجه شده است و به بالاترین سطح خود از آبان سال گذشته تا کنون رسیده است.

در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۷ رشته فعالیت افزایش در شاخص تولید و ۸ رشته فعالیت کاهش در شاخص تولید داشته‌اند. رشته فعالیت‌های «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «محصولات فلزی به‌جز ماشین‌آلات و تجهیزات» و «منسوجات» و «خودرو و قطعات» بیشترین سهم را در افزایش شاخص تولید نسبت به ماه مشابه سال قبل و رشته فعالیت‌های «سایر کانی غیرفلزی»، «غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر» و «تجهیزات برقی» بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید داشته‌اند.

همچنین شاخص تولید شرکت‌های معدنی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۹ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۱,۲ درصدی مواجه شده است.

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، شاخص فروش شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش ۸,۹ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۳۸.۸ درصدی مواجه شده است. در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹ رشته فعالیت افزایش در شاخص فروش و ۶ رشته فعالیت کاهش در شاخص فروش داشته‌اند. رشته فعالیت‌های «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «تجهیزات برقی»، «کاشی و سرامیک» و «خودرو و قطعات» بیشترین سهم را در افزایش شاخص فروش نسبت به ماه مشابه سال قبل و رشته فعالیت‌های «سایر کانی غیرفلزی» و «غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر» بیشترین سهم را در کاهش شاخص فروش داشته‌اند. همچنین شاخص فروش شرکت‌های معدنی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با کاهش ۱۳.۸ درصدی و نسبت به ماه قبل با کاهش ۱.۹ درصدی مواجه شده است.

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شاخص قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی ۴,۵ واحد درصد افزایش یافت و رشد نقطه‌به‌نقطه شاخص به ۳۸ درصد رسید. همچنین میانگین سالیانه شاخص قیمت ۶۶.۹ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام./

۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 29707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha