خروج سرمایه از بورس ۳ برابر بیشتر شد + نمودار

در مجموع کل هفته ۲ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۴۴۸ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش رشد ۱۸۳ درصد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز، در مجموع معاملات هفته اخیر ۲ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میزان سرمایه خروجی ۳ برابر بیشتر از هفته پیشین بود.  

خروج پول حقیقی از بازار سهام

بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که در آخرین روز کاری هفته پیش شاهد دومین روز خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم. روز شنبه، روند خروج پول حقیقی ادامه داشت و ۷۱۳ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بورس خارج شد که بیشترین رقم هفته بود. روز یکشنبه ۴۵۹ میلیارد تومان خارج شد و روز دوشنبه ارزش سرمایه حقیقی خروجی ۲۹۲ میلیارد تومان بود.

روز سه‌شنبه باز هم پول حقیقی خارج شد و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی ۴۱۷ میلیارد تومان شد. روز چهارشنبه نیز ۳۶۱ میلیارد تومان خروج سرمایه ثبت شد.

در مجموع کل هفته ۲ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۴۴۸ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش  رشد ۱۸۳ درصد داشته است.   

رکوردداران خروج پول حقیقی

روزهای شنبه و یکشنبه بیشترین خروج پول به سهام وبملت اختصاص داشت و پس از آن شپنا، فملی و نوری در رتبه‌های بعدی بودند. بیشترین خروج پول حقیقی در روز دوشنبه به تفارس، شتران و فملی اختصاص داشت. بیشترین خروج پول در روز سه‌شنبه به تاصیکو، تفارس، بپاس و خزامیا تعلق داشت و در آخرین روز کاری هفته نیز بپاس، تفارس، فولاد، شپنا و شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.  

در هفته اخیر گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی بیشترین خروج سرمایه حقیقی را داشتند. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و نمادهای پالایشی گروه فراورده‌های نفتی و کک نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.  

۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
کد خبر: 29672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha