استارت منفی بازار سهام در نخستین روز تیرماه / افت ۶ هزار و ۲۳۳ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۶هزار و ۲۳۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۱۶۱ واحد افت داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را هم کم حجم و منفی آغاز کرد اما با افزایش تقاضا در صنعت خودرو شاهد بهبود نسبی فضای معاملاتی نسبت به روز قبل بودیم هرچند که در نهایت شاخص کار خود را با افت به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه (۱ تیر۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۶هزار و ۲۳۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۱۶۱ واحد افت داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را هم کم حجم و منفی آغاز کرد اما با افزایش تقاضا در صنعت خودرو شاهد بهبود نسبی فضای معاملاتی نسبت به روز قبل بودیم هرچند که در نهایت شاخص کار خود را با افت به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش که با شایعه تغییر فرمول گذاری محصولاتشان همراه هستند، معاملاتی فرسایش را تجربه کردند و نمادهای شپنا و شبندر حوالی صفر تابلو و شتران در دامنه ۱.۵ درصد منفی نوسان کردند، در دقایق پایانی بازار هم صف فروش نماد شاوان جمع آوری شد.

بانکی ها هم در غیاب بزرگان خود روز متعادلی را سپری کردند و در نهایت نماد وبصادر در دامنه ۲ درصد منفی و نمادهای وشهر، وپارس و وسالت با صف خرید به کار خود خاتمه دادند. گروه پتروشیمی هم که در سراشیبی افت قیمت ها قرار دارند، با برتری فروشندگان معامله شدند و نمادهای نوری، شگویا و پترول از بیشترین حجم معاملاتی در گروه برخوردار بودند.

خودرویی ها نیز معاملات نسبتا پر رونقی داشتند و نمادهای خساپا و خودرو به دلیل شایعه قیمت گذاری ۴۵۰ تومانی برای بلوک سایپا و ۶۵۰ تومانی برای بلوک خودرو در لحظات پایانی با رنج مثبت همراه شدند و بالاتر از قیمت پایانی و در دامنه ۲ درصد مثبت بسته شدند، همچنین نمادهای وساپا، ورنا و خگستر هم با صف خرید به کار خود پایان دادند.

گروه فلزات اساسی هم به دلیل ریزش قیمتی محصولات فولادی در هفته های اخیر در کنار کاهش سطح تولید فولاد سازان که افت حاشیه سود را در پی داشته است روند نزولی را تجربه کرد به طوریکه نمادهای فولاد و فملی در دامنه ۰.۷ و ۱.۵ درصد منفی بسته شدند.

با خبر تایید افزایش قیمت لوازم خانگی نماد مادیرا به صف خرید رسید. ساختمانی ها هم با برتری تقاضا در نمادهای ثفارس و ثاخت دنبال شدند. نماد حکشتی هم به واسطه شایعه شناسایی سود قابل توجه، مورد توجه بود. گروه های غذایی نیز در اکثر نمادها مثبت معامله شدند. از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خلیبل در قیمت ۲۷.۰۰۰ ریال و با رشد تامل برانگیز ۱۰۰ برابری اشاره کرد.

افت ۶ هزار و ۲۳۳ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۶ هزار و ۲۳۳ واحد افت به رقم یک میلیون و ۵۳۳ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۱۶۱ واحد افت کرد و به رقم ۴۲۲ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۱۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۱ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام میدکو، فملی، فولاد، فارس، شستا، بفجر بیشترین تاثیر منفی و نمادهای حکشتی بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سآبیک، اسیاتک، شستا، خودرو، خگستر، خساپا، فملی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۶۲واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۶۲ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۶۷۱واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۷۳ هزار معامله به ارزش حدودی ۴ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام کوثر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بپاس، آریا، شاوان، دی، دماوند، شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، ددانا، شاوان، شگویا، کرمان، وکبهمن، آریا است.

انتهای پیام./

۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 29602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha