از اسپورتینگ لیسبون تا استقلال/سرمربی جدید استقلال امشب در تهران

به نظر می‌رسد کار انتخاب سرمربی جدید برای استقلال به پایان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، خبرگزاری فارس در گزارشی از قطعی شدن قرارداد سرمربی استقلال خبر داد.
سرانجام و پس از بررسی گزینه‌های مختلف، ریکاردو ساپینتو مربی پرتغالی به عنوان گزینه نهایی باشگاه استقلال انتخاب شد و گفته می‌شود دو طرف به توافق نهایی نیز رسیده‌اند. به همین خاطر ممکن است سرمربی اسبق اسپورتینگ لیسبون امشب وارد تهران و قرارداد همکاری فی مابین به مدت دو سال، امضا شود.
مهاجم در پرتغال کهکشانی و همبازی CR ۷
پس از جدایی فرهاد مجیدی و منتفی شدن حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال، مسئولان این باشگاه تلاش‌های زیادی برای انتخاب یک مربی خارجی کردند و حتی به سراغ الکس نوری مربی ایرانی-آلمانی که سابقه کار در بوندس لیگا را نیز دارد رفتند، اما در نهایت او نیز به دلیل درخواست مالی زیاد از لیست آبی‌ها خط خورد.

پس از این مسئولان استقلال در سکوت با چند گزینه خارجی دیگر وارد مذاکره شدند و از بین آن‌ها ریکاردو ساپینتو مهاجم اسبق تیم‌های اسپورتینگ لیسبون (۰۳-۲۰۰۲کاپیتان و همبازی کریستیانو رونالدو)، رئال سوسیه داد، استاندارد لیژ و همچنین تیم ملی پرتغال (عضویت در تیم پرستاره سال ۲۰۰۰) که سابقه مربیگری در تیم‌های زیادی مانند اسپورتینگ لیسبون، ستاره سرخ بلگراد، استاندارد لیژ، براگا و واسکوداگاما را دارد، برای سرمربیگری آبی‌های تهران در فصل جدید به صورت جدید مد نظر مسئولان باشگاه استقلال قرار گرفت.

آشنا با سبک‌های مختلف فوتبال

ساپینتو علاوه بر کار در لیگ‌های مختلف اروپایی مانند پرتغال، یونان، بلژیک، صربستان، لهستان، ترکیه و همچنین کشور برزیل، در مدت کوتاهی نیز فوتبال عربستان را با هدایت تیم الفتح تجربه کرده است. آخرین تجربه کار او نیز هدایت تیم موریرنزه پرتغال و سقوط به لیگ دسته اول این کشور با انجام ۲۰ بازی بود.

این مربی پرتغالی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ لیگ اروپا روی نیمکت اسپورتینگ، منچسترسیتی با هدایت مانچینی را در مرحله یک هشتم نهایی کنار زد و حتی به جمع چهار تیم این تورنمت رسید، اما در این مرحله توسط اتلتیکو بیلبائو حذف شد که بهترین رزومه اروپایی او به شمار می‌رود. ضمن اینکه ساپینتو یک نایب قهرمانی جام حذفی پرتغال (اسپورتینگ لیسبون۲۰۱۲) و قهرمانی جام حذفی بلژیک (استاندارد لیژ ۲۰۱۸) را در کارنامه دارد.

وی در مجموع ۲۹۹ مسابقه رسمی با هدایت دوازده تیم مختلف، ۱۲۷ پیروزی، ۷۴ تساوی و ۹۸ باخت را تجربه کرده است.

آغاز تمدید قرارداد بازیکنان و بسته شدن تیم

قرار است ساپینتو دو دستیار پرتغالی را با خود به استقلال بیاورد و یک دستیار ایرانی نیز از سوی باشگاه در کنار او قرار خواهد گرفت. حالا باید دید استقلال با سبک هجومی و پرتغالی سرمربی جدید چه عملکردی را خواهد داشت و در حالیکه هوادارانش انتظار تکرار قهرمانی را دارند، چه نتایجی کسب می‌کند.

مسئولان باشگاه استقلال اکنون که خیالشان بابت انتخاب سرمربی تیم راحت شده قصد دارند طی روزهای پیش رو و تا آخر این هفته، کار تمدید قرارداد بازیکنانی که آزاد هستند را آغاز کنند. در این خصوص با همه این افراد به صورت تلفنی صحبت شده و آن‌ها بر اساس برنامه ریزی از پیش تعیین شده پای مذاکرات حاضر می‌شوند. ضمن اینکه مدیران استقلال قصد دارند یک هافبک و یک مهاجم خارجی را نیز جذب کنند پروسه این ماجرا هم به زودی آغاز می‌شود. همچنین این احتمال وجود دارد یک لژیونر ایرانی نیز به تیم استقلال برای لیگ بیست و دوم اضافه شود.

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 29561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha