سرخ پوشی بازار سهام در آخرین روز خردادماه / افت ۷ هزار و ۶۱۷ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۷ هزار و ۶۱۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۱۲۷ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل آغاز کرد، اما در نیمه دوم با توجه به کمبود نقدینگی در بازار با افزایش نسبی عرضه ها مواجه شد و در نهایت شاخص کار خود را با افت به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز ‌سه شنبه (۳۱ خرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۷ هزار و ۶۱۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۱۲۷ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل آغاز کرد، اما در نیمه دوم با توجه به کمبود نقدینگی در بازار با افزایش نسبی عرضه ها مواجه شد و در نهایت شاخص کار خود را با افت به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش یکپارچه افت قیمتی را تجربه کردند و در روزی که نماد شاوان پس از بازگشایی به صف فروش رسید، نمادهای شپنا، شتران و شبندر در دامنه ۱ تا ۲ درصد منفی نوسان کردند.

بانکی ها هم با معاملاتی نسبتا کم حجم و منفی همراه شدند و در شرایطی که صف خرید نماد دی عرضه شد، نمادهای وبصادر در دامنه ۲ درصد منفی و نماد وشهر نزدیک به آستانه بالای روزانه بسته شدند. جو کلی حاکم بر گروه پتروشیمی هم منفی و نزولی بود و نمادهای نوری، شگویا و فارس از بیشترین حجم معاملاتی در گروه برخوردار بودند. خودرویی ها هم همسو با کلیت بازار از روند معاملاتی فرسایشی برخوردار بودند و در نهایت نمادهای خودرو و خساپا در دامنه های ۲.۵ و ۱.۵ درصد منفی داد و ستد شدند، در این میان عرضه نشدن صف خرید نماد خاور هم در نوع خود جالب توجه بود.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم با برتری فروشندگان معامله شدند و تلاش های اشخاص حقوقی در تقویت تقاضا در نمادهای فملی و فولاد اثرگذار نبود و این دو در نهایت در دامنه  ۱ درصد منفی بسته شدند.

در حمل و نقلی ها نماد حکشتی همچنان با صف خرید همراه بود. بیمه ای ها متعادل و مثبت بودند. نمادهای گروه عرضه برق سرخ پوش بودند. گروه های غذایی و زراعتی هم روند اصلاحی را پیش گرفتند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد شگویا در قیمت ۱۱.۳۰۰ ریال و در محدوده ۱.۵ درصد منفی اشاره کرد.

افت ۷ هزار و ۶۱۷ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۷ هزار و ۶۱۷ واحد افت به رقم یک میلیون و ۵۳۹ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳ هزار و ۱۲۷ واحد افت کرد و به رقم ۴۲۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۶۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فملی، نوری، فولاد، شپنا، شپدیس، میدکو بیشترین تاثیر منفی و نمادهای حکشتی بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سآبیک، اسیاتک، شستا، خگستر، خودرو، نوری، خزامیا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۵۲ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۵۲ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۸۶ هزار معامله به ارزش حدودی ۴ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام دی بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شگویا، زاگرس، دماوند، آریا، شاوان، فغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، ددانا، کرمان، وکبهمن، فتوسا، شاوان، سمگا است.

انتهای پیام. /

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 29552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha