نوسان و اصلاح شاخص بورس جزیی از روند طبیعی بازار است/ سهامداران هیجانی تصمیم نگیرند

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر بتوان عدم اعتماد ایجاد شده در بازار سرمایه را از بین ببریم و اعتمادها را دوباره به سرمایه‌گذاران برای ورود سرمایه‌هایشان به این بازار برگردانیم، به طور حتم شاهد روزهایی پررونق در بورس خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا؛ عباس آرگون امروز به روند فعلی معاملات بورس اشاره کرد و افزود: برخلاف تصور برخی از فعالان بازار که گمان می‌کنند بازار سهام با نوسان شدیدی همراه بود، اما باید گفت، با توجه به روند نزولی شاخص بورس در دو سال گذشته اکنون بازار روند معقولی را در پیش گرفته و مشکلی تهدیدکننده معاملات این بازار نیست.

وی اعلام کرد: طبیعی است که شاخص بورس بعد از صعود چند روزه خود، برای مدتی اصلاحی را محدود تجربه کند و ایجاد چنین روندی در بازار  نباید زمینه‌ساز نگرانی سهامداران باشد.

آرگون ادامه داد: کاهش دخالت‌ها در اقتصاد کشور قطعاً تاثیرگذار بر روند معاملات بورس خواهد بود؛ چراکه مکانیزم بازار تنظیم‌کننده میزان عرضه و تقاضا است.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی به عوامل تاثیرگذار برای ایجاد هیجان در معاملات بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: تا چند وقت گذشته مساله‌ای مربوط به عوارض صادراتی مطرح شد که به مراتب این مساله معاملات بازار را تحت تاثیر خود قرار داد و برای مدتی زمینه‌ساز ایجاد شوک در روند بازار بود.

بورس روند رو به رشد را در پیش خواهد گرفت/ سهامداران تصمیمات هیجانی نگیرند

وی ادامه داد: بورس روند رو به رشد خود را در پیش خواهد گرفت و بهتر است سهامداران تحت تاثیر ایجاد کوچک‌ترین نوسانی در شاخص بورس اقدام به اتخاذ تصمیمات هیجانی در این بازار نکنند.

آرگون خاطرنشان کرد: شاخص بورس با توجه به وجود پارامترهای فعلی تاثیرگذار بر معاملات بازار و نیز ریزش‌های شدیدی که طی چند وقت گذشته تجربه کرد از امکان رشد برخوردار است.

 نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی اظهار داشت: سهامداران باید تحت تاثیر موقعیت مطلوب سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه اقدام به انتخاب سهام مناسب به لحاظ بنیادی کنند.

وی تاکید کرد: مساله مربوط به برجام و تعیین تکلیف نتیجه آن به مراتب با تاثیرگذاری متفاوت بر روند بازار همراه خواهد بود و این مساله را می‌توان به عنوان یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر روند معاملات بورس عنوان کرد.

آرگون ادامه داد: در کنار تاثیر مهم و متفاوت نتیجه برجام بر معاملات بورس، موضوع مربوط به جنگ اوکراین و روسیه از جمله مسایلی است که می‌تواند آینده این بازار را تحت تاثیر قرار دهد و روزهای متفاوتی را برای معاملات این بازار رقم بزند؛ زیرا این اتفاق قیمت‌های جهانی را با تغییرات شدیدی همراه کرده است.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی اظهار داشت: اگر به دنبال ایجاد روندی مناسب برای معاملات بازار سهام هستیم باید اقدامی صورت گیرد تا کمتر شاهد دخالت‌ها یا تصمیمات عجولانه باشیم، در این زمان نظاره‌گر روزهای پر رونق در معاملات بازار سرمایه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بهتر بود که طی چند وقت گذشته مسایلی مانند اعمال قیمت‌گذاری دستوری در خودرو و قطعی برق صنایع در تابستان مورد بحث قرار نمی‌گرفت؛ چراکه این مساله به طور مستقیم بر روند معاملات بازار و نیز قیمت سهام شرکت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

شاهد روزهایی پررونق در بورس خواهیم بود

آرگون ادامه داد: بازار اکنون به بلوغ خوبی دست پیدا کرده و در موقعیت مناسب سرمایه‌گذاری قرار گرفته است که این اتفاق می‌تواند منجر به تعیین مسیر درست برای معاملات بازار سرمایه شود.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی در پایان گفت: اگر بتوان عدم اعتماد ایجاد شده در بازار سرمایه را از بین ببریم و اعتمادها را دوباره به سرمایه‌گذاران برای ورود سرمایه‌هایشان به این بازار برگردانیم؛ به طور حتم شاهد روزهایی پررونق در بورس خواهیم بود.

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 29548

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha