افزایش قیمت نفت در پی نگرانی‌ها از عرضه

قیمت نفت در اوایل مبادلات امروز، سه‌شنبه یک درصد افزایش یافت و این در حالی است که تمرکز بر عرضه محدود نفت خام و محصولات سوختی در مقابل نگرانی‌ها درباره رکودی که تقاضا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزایش قیمت نفت را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱.۳۲ دلار معادل ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۱۵ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۹۵ دلار معادل ۱.۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۱۱ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته تحلیلگران، نگرانی‌ها پیرامون عرضه به تقویت قیمت نفت در بازار انجامیده و این در حالی است که تحریم‌های غرب درباره گاز و نفت روسیه و پرسش‌هایی درباره چگونگی کاهش تولید روسیه به دلیل تحریم‌های تجهیزات مورد نیاز برای تولید، وجود دارد.

به گفته تحلیلگران، فشار و کشش بین نگرانی های عرضه و عدم اطمینان درباره رشد جهانی در مواجهه با تورم و افزایش نرخ های بهره احتمالا برای مدتی در بازار ادامه خواهد داشت و به گفته جاستین اسمیرک، اقتصاددان ارشد در Westpac، این تنشی است که در ادامه سال جاری شاهد آن خواهیم بود.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

بنا بر گزارش سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، سه‌شنبه، در ساعت ۷:۴۱ به وقت تهران، با افزایش ۱.۱۷ درصدی در هر بشکه، ۱۱۵ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۲.۲۳ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۱۱۲ دلار معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۰۸ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۴۲ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با افزایش ۰.۲۹ درصدی، ۲۱ هزار و ۶۵ دلار معامله شد

مس با افزایش ۰.۱۴ مواجه شد و ۴ هزار و یک دلار قیمت خورد.

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 29532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha