رشد هزار و ۲۸۶ واحدی شاخص کل بورس / بازار سهام تحت تاثیر سیمانی‌ها + نقشه بورس

شاخص کل بورس با هزار و ۲۸۶ واحد صعود، به رقم یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۲۲۳ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را با برتری خریداران مثبت آغاز کرد، و با تقویت تقاضا در صنایعی نظیر خودرویی و سیمانی به کار خود ادامه داد، در اواسط بازار و با جمع شدن صف فروش تفارس و به صف خرید رسیدنش شور تازه ای به بازار وارد شد و در نهایت شاخص کار خود را با رشد به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز ‌دوشنبه (۳۰ خرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با هزار و ۲۸۶ واحد صعود، به رقم یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۲۲۳ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را با برتری خریداران مثبت آغاز کرد، و با تقویت تقاضا در صنایعی نظیر خودرویی و سیمانی به کار خود ادامه داد، در اواسط بازار و با جمع شدن صف فروش تفارس و به صف خرید رسیدنش شور تازه ای به بازار وارد شد و در نهایت شاخص کار خود را با رشد به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش روندی منفی و متعادلی داشتند و در پایان نمادهای شپنا، شتران و شبندر نزدیک به صفر تابلو نوسان کردند.

بانکی ها هم در نبود نمادهای وبملت و وتجارت با معاملاتی نسبتا کم حجم و منفی همراه شدند و در نهایت نمادهای وبصادر نزدیک به صفر تابلو و دی هم بدون عرضه با صف خرید بسته شدند.

پتروشیمی ها هم متعادل و با گرایشات منفی معامله شدند و نمادهای نوری، شپدیس و شلرد از بیشترین حجم معاملاتی در گروهشان برخوردار بودند.

خودرویی ها هم که به نظر می رسد فرایند قیمت گذاری بلوک ایران خودرو و سایپا مراحل نهایی خود را طی می کند و با شایعه افزایش نرخ مواجه بودند، با رشد قیمتی همراه شدند و در نهایت نمادهای خودرو و خساپا در دامنه ۲ و ۳ درصد مثبت و نمادهای ورنا، خگستر و خزامیا با صف خرید به کار خود پایان دادند.

نمادهای گروه فلزات اساسی و معدنی هم جو معاملاتی متعادلی را سپری کردند و در نهایت نمادهای فولاد و فملی در محدوده صفر تابلو و نماد فاسمین هم به علت ارائه گزارش قابل قبول در دامنه ۱ درصد مثبت بسته شدند.

در حمل و نقلی ها شاهد به صف نشستن خریداران در نماد حکشتی بودیم. سیمانی ها در اکثر نمادها صف خرید شدند. غذایی ها و زراعتی هم با اصلاح نسبی قیمت ها همراه بودند. در ساختمانی ها نیز نماد ثفارس مشابه روز گذشته با صف خرید بسته شد.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خکرمان در قیمت ۳.۴۲۲ ریال و مماس بر سقف قیمتی روزانه اشاره کرد.

رشد هزار و ۲۸۶ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با هزار و ۲۸۶ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۵۴۷ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۲۲۳ واحد رشد کرد و به رقم ۴۲۶ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۲۰ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۱۳ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام حکشتی، خودرو، خساپا، مبین بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شپدیس، فملی، اخابر بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی اسیاتک، سآبیک، شستا، خگستر، خودرو، های وب، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۲۷ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۷ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۹۸۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۶۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۲۸ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام آریا، دماوند، صبا، دی بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای کگهر، زاگرس، سمگا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد ددانا، سمگا، دی، مدیریت، فرابورس، کرمان، فتوسا است.

انتهای پیام. /

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 29510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha