تداوم ریزش بیت‌کوین و اتریوم

در ساعت ۳ بامداد روز شنبه بیت‌کوین و اتریوم در یک شیب نزولی قرار گرفته و به ترتیب از سطوح ۲۰۰۰۰ و ۱۰۰۰ دلاری عبور کردند که خطوط حمایتی مهمی برای این دو رمز ارز برتر محسوب می‌شدند. در ساعت ۵:۱۵ صبح نشانه‌هایی از بهبود وضعیت برای آن‌ها به چشم خورد که به‌ نظر می‌رسید برخی از پیش‌بینی‌های بدبینانه را باطل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، اما شانس با این دو دارایی برتر یار نبود و در عصر روز گذشته بیت‌کوین و اتریوم با ریزش شدید دیگری به ترتیب ۱۷۷۷۲ و ۸۹۸ دلار معامله شدند.

زمستان کریپتویی امسال با آنچه در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) رخ داد متفاوت است، زیرا درحال حاضر اکثر رمز ارزها هم‌سو با سهام فناوری درحال ریزش هستند، اقتصاد جهانی پایداری خود را ازدست داده، تورم رو به افزایش است و وقوع یک رکود کامل اقتصادی دور از تصور نیست.

با آنکه هواداران این کلاس از دارایی‌ها ممکن است همچنان چشم‌انتظار تداوم کاهش قیمت‌ها باشند تا از فرصت ایجاد شده برای خرید استفاده کنند، اما باید به یاد داشته باشیم که این شرایط ممکن است پیش از هرگونه بهبود، وخیم‌تر شود.

اوضاع کنونی با اقدامات و هشدارهای برخی از موسسات مالی کریپتو درخصوص ورشکستگی تشدید شده است، همان‌طور که خواندیم صرافی‌ها و پلتفرم‌های مبادلاتی متعددی ازقبیل بایننس، سلسیوس و Babel هرگونه عملیات برداشت کریپتو را غیرفعال کرده و سرمایه‌گذاران نیز دارایی‌های خود را از شرکت Three Arrows Capital خارج کردند. روز گذشته صندوق بیت‌کوین گری اسکیل (GBTC) نیز معاملات نقدی بیت‌کوین را با بیشتری تخفیف تاریخی به مشتریان خود عرضه نمود.

Dan Held، مدیر بازاریابی صرافی Kraken و یکی از اینفلوئنسرهای بیت‌کوین، روز گذشته با انتشار توئیتی از شرایط ناگوار بازار برای جامعه‌ی رمز ارز سخن گفت و کاربران را به هودل کردن (HODL) تشویق نمود. Antoni Trenchev، بنیان‌گذار پلتفرم وام‌دهی Nexo، نیز در مصاحبه‌ی تصویری خود با بلومبرگ بازار خرسی شدید فعلی را به بحران مالی «وحشتِ بانکداران ۱۹۰۷ (۱۲۸۶)» تشبیه نمود.

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 29490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha