فرماندهی کل ارتش بریتانیا: آماده جنگ جهانی سوم می‌شویم

ژنرال ارشد ارتش بریتانیا خطاب به سربازان این کشور گفته که برای جنگیدن و شکست ارتش پوتین در جنگ زمینی اروپا آماده شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ژنرال ارشد ارتش بریتانیا خطاب به سربازان این کشور گفته که برای جنگیدن و شکست ارتش پوتین در جنگ زمینی اروپا آماده شوند.

بنا بر گزارش دیلی میل، ژنرال سر پاتریک سندرز که این هفته فرماندهی کل ارتش بریتانیا را بر عهده گرفت، به سربازان هشدار داد که «ما نسلی هستیم که باید ارتش را برای جنگ دوباره در اروپا آماده کنیم، زیرا تهاجم روسیه به اوکراین ثبات جهانی را متزلزل می کند».

او در پیامی هشدارآمیز به سربازان بریتانیایی نوشت: «من اولین رئیس ستاد کل ارتش هستم که از سال ۱۹۴۱ فرماندهی ارتش را در سایه جنگی در اروپا با دخالت یک قدرت بزرگ این قاره به عهده گرفته است.... تهدید پایدار روسیه نشان می دهد که ما وارد دوره جدیدی از ناامنی شده ایم. این وظیفه منحصر به فرد من است که ارتش خود را تا آنجا که می تواند رزمنده و مؤثر کنم. زمان اکنون فرا رسیده تا فرصت استفاده از آن در اختیار ماست».

ژنرال ارشد بریتانیا هشدار داد که برای جنگیدن و شکست روسیه در جنگ جهانی سوم آماده شوید. او اضافه کرده که ارتش و متحدان اکنون باید «قادر به شکست روسیه» باشند.

او خاطرنشان کرده جهان از ۲۴ فوریه تغییر کرده است و اکنون یک ضرورت جدی برای ایجاد ارتشی وجود دارد که بتواند در کنار متحدان ما بجنگد و روسیه را در نبرد شکست دهد.

ژنرال سر پاتریک سندرز، فرمانده سابق فرماندهی استراتژیک است و فرماندهی عملیات در بوسنی، عراق و افغانستان را بر عهده داشته است. اکنون به نظر می رسد  تهاجم روسیه به اوکراین چشم انداز و زمینه ارتش بریتانیا را تغییر داده است که در سال های آینده با کاهش نیروی کار مواجه خواهد شد.

قبل از تهاجم روسیه، نخست وزیر بوریس جانسون در نوامبر گذشته به نمایندگان مجلس گفت که معتقد است دوران تانک هایی که در اروپا می چرخند پشت سر گذاشته شده است. جانسون در آن زمان که در مورد هزینه‌های دفاعی با توجه به تجاوز فزاینده روسیه به چالش کشیده شد، گفت: «ما باید درک کنیم که مفاهیم قدیمی نبرد با تانک‌های بزرگ در زمین اروپا به پایان رسیده و چیزهای بهتر دیگری وجود دارد که باید روی آن سرمایه‌گذاری کنیم».

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹
کد خبر: 29476
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha