یک طلا، ۳ نقره و ۲ برنز ایران در روز نخست کشتی فرنگی نوجوانان آسیا

در پایان رقابت‌های ۷ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا، نمایندگان ایران صاحب یک طلا، ۳ نقره و ۲ برنز شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در پایان مسابقات روز نخست کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا در قرقیزستان، محمد جهانگیری در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال طلا، پیام احمدی در وزن ۴۵ کیلوگرم، علی احمدی وفا در وزن ۴۸ کیلوگرم، ابوالفضل میرشکار در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره، محمدرضا غلامی در وزن ۵۱ کیلوگرم و حمیدرضا کشتکار در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج کشتی گیران ایران در ۷ وزن این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۴۵ کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضور داشتند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود که پیام احمدی در دور اول مقابل تایگا کیشیدا از ژاپن با نتیجه ۷ بر صفر پیروز شد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر از سد اوجین هان از کره جنوبی گذشت و در دور سوم نیز با نتیجه ۶ بر صفر مقابل شهزاد روزیخانوف از ازبکستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. احمدی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ عمر تنتیماک اولو از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب شهزاد روزیخانوف از ازبکستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۴۸ کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضور داشتند، مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود که علی احمدی وفا در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر موتب المولد از عربستان سعودی را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۳ از سد رونیت شارما از هند گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. احمدی وفا در این دیدار سردار خولمورزایف از ازبکستان را با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل رونیت شارمان از هند با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۵۱ کیلوگرم محمدرضا غلامی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر عبدالعزیز القمدی از عربستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر ۷ مقابل کوبانیچ آرینوف از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. غلامی در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر از سد یئون گیون جین از کره جنوبی گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد کمالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب عبدل اخحادخودژا از قرقیزستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، کمالی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم ابوالفضل میرشکار در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر سئومون هیوک از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۷ از سد حسین حسن اف از تاجیکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. میرشکار در این مرحله مقابل شاتلیک یونوس اف از ترکمنستان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه ۸ بر ۵ مغلوب ژانتورو میرزاعلیف از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم حمیدرضا کشتکار در دور اول مقابل انصار رحمت زودا از تاجیکستان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل نوربولات سیرگابای اولو از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. کشتکار در این دیدار یوتام رانا از هند را ۸ بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم محمد جهانگیری در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۱ بهرام کوربانوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۸ بر صفر سی یئون کیم از کره را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. جهانگیری در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر پاردیپ سینگ خوسا از هند را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر به شرح زیر است:
۴۵ کیلوگرم: ۱- شهزاد روزیخانوف (ازبکستان) ۲- پیام احمدی (ایران) ۳- شینگیسخان عبدیخالیموف (قزاقستان)
۴۸ کیلوگرم: ۱- روهیت شارما (هند) ۲- علی احمدی وفا (ایران) ۳- آرسن ژوما (قزاقستان)
۵۱ کیلوگرم: ۱- روآن بکیموف (قزاقستان) ۲- کوبانیچ آرینوف (قرقیزستان) ۳- محمدرضا غلامی (ایران) و دایسوکه موریشیتا (ژاپن)
۵۵ کیلوگرم: ۱- نریمان بکیکونوف (قزاقستان) ۲- خورشیدبک نورمحمداف (ازبکستان) ۳- بیونگی سئو (کره جنوبی) و عبدل اخحادخودژا (قرقیزستان) ... ۸- محمد کمالی (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱- ژانتورو میرزالیف (قرقیزستان)  ۲- ابوالفضل میرشکار (ایران) ۳- یوسوف اشرپوف (قزاقستان) و حسین حسن اف (تاجیکستان)
۹۲ کیلوگرم: ۱-  نوربولات سیرگابای اولو (قرقیزستان) ۲- الچینبک روزاکولوف (قزاقستان) ۳- حمیدرضا کشتکار (ایران) و جائه نو چویی (کره جنوبی)
۱۱۰ کیلوگرم: ۱- محمد جهانگیری (ایران) ۲- پاردیپ سینگ کوشا (هند) ۳- کوانیش امانگلدی (قزاقستان) و سی یئون کیم (کره جنوبی)

رقابت های اوزان ۶۵، ۷۱ و ۸۰ کیلوگرم روز دوشنبه برگزار می شود که اهورا بویری، محمد مرادی و سیدرضا آذرشب نمایندگان کشورمان در این اوزان هستند.

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
کد خبر: 29475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha