افت هزار و ۷۷۵ واحدی شاخص کل بورس /  تحرکات مثبت خریداران در تک نمادهای بانکی + نقشه بورس

شاخص کل بورس با هزار و ۷۷۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۴۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۱۷۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را هم همچنان متعادل و کم حجم سپری کرد و تحرکات مثبت خریداران تنها در برخی از تک نمادها و صنایعی نظیر بانکی ها و سرمایه گذاری ها به چشم خورد و در نهایت شاخص کار خود را با افت ۱.۷۷۱ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز ‌یکشنبه (۲۹ خرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با هزار و ۷۷۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۴۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۱۷۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را هم همچنان متعادل و کم حجم سپری کرد و تحرکات مثبت خریداران تنها در برخی از تک نمادها و صنایعی نظیر بانکی ها و سرمایه گذاری ها به چشم خورد و در نهایت شاخص کار خود را با افت ۱.۷۷۱ واحدی به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش یکپارچه افت قیمت را تجربه کردند و در نهایت نمادهای شتران، شپنا و شبندر در دامنه ۰.۵ تا ۲ درصد منفی نوسان کردند.

بانکی ها که در صدر ارائه گزارش های خوب بازار قرار داشتند روز نسبتا خوبی را گذراندند و در پایان نماد وبملت در دامنه ۱ درصد مثبت و نمادهای وبصادر و وتجارت حوالی صفر تابلو نوسان کردند، نمادهای سامان و ونوین هم با صف خرید همراه شدند.

پتروشیمی ها هم متعادل و منفی معامله شدند و در روزی که صف فروش نماد نوری جمع شد، نماد پارس در دامنه ۱.۵ درصد مثبت بسته شد.

خودرویی ها هم از روند معاملاتی نوسانی برخوردار بودند و در حالی که نمادهای ورنا و وساپا از مثبت های گروه بودند، نمادهای خودرو و خساپا در دامنه ۲.۵ و ۲ درصد منفی داد و ستد شدند.

نمادهای گروه فلزات اساسی و معدنی هم با برتری معاملات در نمادهای کوچکتر و نوسانات اندک در بزرگان مورد معامله قرار گرفتند و در نهایت نمادهای فولاد و فملی در محدوده صفر تابلو بسته شدند.

در میان معاملات منفی گروه دارو، نمادهای وپخش و دالبر سبزپوش بودند. سیمانی ها به واسطه رونق معاملات بورس کالا، رشد قیمت را تجربه کردند. ثفارس و ثپردیس هم از مثبت های گروه ساختمانی بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد دی در قیمت ۸۰۰ ریال و در بازه ۱۷ درصد منفی اشاره کرد، که البته سهم در پایان با صف خرید بسته شد.

افت هزار و ۷۷۵ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با هزار و ۷۷۵ واحد افت به رقم یک میلیون و ۵۴۵ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۱۷۸ واحد رشد کرد و به رقم ۴۲۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۴۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۵۴ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام نوری، میدکو، شپنا، فملی بیشترین تاثیر منفی و نمادهای مبین، پارس، وبملت بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سآبیک، شستا، وبملت، شپنا، نوری، خودرو، خزامیا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۴۶ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۴۶ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۹۶۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۳۴ هزار معامله به ارزش حدودی ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام دماوند، سمگا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بپاس، دی، زاگرس، فغدیر، وسپهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد ددانا، دی، کرمان، وسپهر، سمگا، زاگرس، فرابورس است.
 

انتهای پیام./

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 29457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha