افزایش حضور کلاهبرداران کریپتو در لینکدین (LinkedIn)/هشدار FBI را جدی بگیرید!

مامور ویژه‌ی FBI در روز گذشته متذکر شد که حضور کلاهبرداران سرمایه‌گذاری رمز ارز در پلتفرم لینکدین (LinkedIn) تهدید قابل‌توجهی برای امنیت کاربران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ،  Sean Ragan در مصاحبه‌ی خود با خبرگزاری CNBC با اشاره به مشکلات LinkedIn درخصوص کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری گفت: «آمار این نوع کلاهبرداری‌ها رو به افزایش است و درحال حاضر بسیاری از کاربران را متضرر کرده و تعداد قربانیان گذشته و آینده‌ی آن نیز زیاد است».

پلتفرم کسب و کار و کاریابی لینکدین متعلق به شرکت بزرگ نرم‌افزاری مایکروسافت است و ادعا می‌کند که ۸۳۰ کاربر از بیش از ۲۰۰ کشور جهان را میزبانی می‌کند.

کلاهبرداران بسیار هوشیار شده‌اند و از روش‌های قانع‌کننده‌ای سعی در جلب اعتماد کاربران می‌نمایند. مامور ویژه‌ی FBI در ادامه گفت: «این افراد سودجو همواره از راه‌های متفاوتی به اشخاص و شرکت‌ها آسیب زده و آن‌ها را قربانی مقاصد کلاهبرداری خود می‌کنند. آن‌ها برای تحقق اهداف شوم خود تلاش پیوسته‌ای کرده و از روش‌ها و ابزارهای گوناگونی استفاده می‌کنند».

وی مدعی شد که FBI افزایش روند بی‌سابقه‌ای را درخصوص کلاهبرداری‌های مربوط به سرمایه‌گذاری شناسایی کرده است. طبق گزارش کمیسیون تجارت فدرال از ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) تا مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) تریدرهای آمریکایی ۵۷۵ میلیون دلار از دارایی‌های خود را به‌ دلیل کلاهبرداری‌های مذکور ازدست داده‌اند.

واکنش لینکدین

پلتفرم لینکدین با تاکید بر اخبار کسب و کار و روابط تجاری حس امنیت کاذبی دربرابر کلاهبرداری‌های رایج آنلاین ایجاد کرده است. براساس گزارش CNBC، بیشتر پروفایل‌های جعلی خود را نماینده‌ی شرکت‌های قانونی و یا کارآفرینان موفق معرفی می‌کنند.

Oscar Rodriguez، مسئول بخش حریم شخصی و امنیت لینکدین، با اذعان به افزایش حضور کلاهبرداران بیان داشت: «طی ماه‌های گذشته لینکدین نیز مانند سایر پلتفرم‌های اینترنتی شاهد افزایش فعالیت کلاهبرداران بوده است».

LinkedIn مدعی شد که با رهگیری اکانت‌های مشکوک به کلاهبرداری اقدام به حذف آن‌ها کرده است. براساس «گزارش شفافیت» اخیری که این شرکت منتشر ساخت، LinkedIn در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) بیش از ۱۳۶ میلیون نمونه از انواع محتوای مشکوک و بیش از ۳۱.۶ میلیون اکانت جعلی را مسدود یا حذف کرده است.

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 29431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • DE ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      یک میلیون اکانتش مال من بود