سرمایۀ ۵۰۰ میلیون دلاری برای حمایت از پروژه‌های NFT و بازی‌های Web۳

پلتفرم مقیاس‌پذیری استرالیایی Immutable اقدام به افتتاح یک صندوق توسعه‌هنده و سرمایه‌گذاری پرمخاطره‌ به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، این بودجه به شرکت‌هایی اختصاص خواهد یافت که در مسیر بهبود و گسترش شبکه‌های وب۳ و پروژه‌های مربوط به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) فعالیت می‌کنند.

Robbie Ferguson، هم‌بنیان‌گذار و ریاست Immutable، در مصاحبه‌ی خود با TechCrunch هدف اصلی شرکت خود را اعمال نوآوری‌ها در بخش بازی‌سازی وب۳ بیان داشت، وی افزود که این صندوق ۵۰۰ میلیارد دلاری را دراختیار توسعه‌دهندگانی قرار می‌دهد که درحال ساختن بازی‌های بلاک‌چینی و استات‌آپ‌های NFT هستند.

وی با اعتقاد به اینکه ارزش این بخش از فناوری در آینده‌ی نزدیک معادل با ۱ تریلیون دلار خواهد بود خاطرنشان کرد که دو صنعت فیلم‌سازی و موسیقی نیز به‌ زودی در این شبکه حضور خواهند یافت. دارایی‌های این صندوق ازسوی چند تن از شرکای Immutable و ترازنامه‌ی نقدی این شرکت تامین شده است. برخی از برجسته‌ترین سرمایه‌گذارن این صندوق عبارت‌اند از: Animoca Brands ،GameStop ،BITKRAFT ،Arrington Capital و Double Peak.

Ferguson معتقد است که بالاترین نرخ رشد در بازارهای آتی به استودیوهای کوچک بازی‌سازی حال حاضر تعلق خواهد داشت، در نتیجه شرکت‌های بازی‌سازی بلاک‌چینی بیشتری در فضای وب۳ حضور خواهند یافت.

تلاش‌های گذشته‌ی Immutable

در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) خواندیم که Immutable موفق به جذب ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه شد و ارزشش به ۲.۵ میلیارد دلار رسید. این کمک مالی ازسوی موسسه‌ی بزرگ سرمایه‌گذاری سنگاپوری Temasek تامین شد.

به گفته‌ی این شرکت بودجه‌ی فوق به توسعه‌ی هرچه بیشتر تیم‌های حاضر در استودیوی بازی‌سازی Immutable اختصاص خواهد یافت که سازنده‌ی عناوین بلاک‌چینی محبوبی ازقبیل Guild of Guardians و Gods Unchained بوده است.

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 29430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha