خطوط هوایی اروپایی بیت‌کوین، دوج‌کوین و شیبا را می پذیرند

پذیرش چند رمز ارز توسط شرکت های هواپیمایی هرچند نتوانتس شوک چندانی به بازار نزولی وارد کند ولی در مجموع به سود بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، طبق بیانیه مطبوعاتی رسمی منتشر شده توسط Universal Air Travel Plan (UATP) در ۱۶ ژوئن، Vueling با بیت پی (BitPay) و خود UATP مشارکت کرده است تا رمزارزهایی از جمله بیت کوین، دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) را برای خرید بلیط هواپیما قبول کند..

اجرای پرداخت های کریپتو توسط یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت و بزرگ با نام Vueling، به روند ماه های اخیر خود ادامه می دهد و شرکت های بیشتری در حال گسترش امکان پرداخت برای کالاها و خدمات خود با استفاده از کریپتو هستند.

شرکت Vueling به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه هلدینگ بین‌المللی International Airlines Group و دومین شرکت هواپیمایی بزرگ در اسپانیا، سالانه بیش از ۳۰ میلیون مسافر را جابه‌جا و در ۱۲۲ مقصد در سراسر جهان فعالیت می‌کند. با چنین اعداد و ارقامی می توان این شرکت را افزونه‌ای مهم در شرکت‌های پذیرنده ارزهای دیجیتال دانست.

یکی دیگر از مشارکت کنندگان مهم در این قرارداد، شرکت UATP بود که فناوری آن به طور گسترده در صنعت هوانوردی استفاده می شود. اگرچه قیمت بلیط ها به صورت فیات نمایش داده می شود، اما مشتریان می توانند از طریق تراکنش های مختلف با استفاده از طیف گسترده‌ای از کیف پول های کریپتو پرداخت را انجام دهند.

نکته جالب این است که بیت‌پی کم کم به محرک اصلی روند پذیرش کریپتو در میان شرکت‌ها تبدیل می‌شود. اخیراً این پیشگام پردازش پرداخت بلاک چین موفق شده است نهادهایی مانند غول ساعت Tag Heuer، آژانس مسافرتی لوکس Taylor Travel Management و خدمات اجاره قایق Camper & Nicholson را به جمع مشتریان خود اضافه نماید.

رویکرد اتخاذ شده توسط بیت پی واضح و قابل درک است. شاید مانند زمانی که یک فناوری پیشرفته ابتدا در میان طبقه ثروتمندتر معرفی می شود و سپس به طور گسترده در بین مردم عادی گسترش یابد، در این مورد هم این مکانیسم کار کند.

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 29409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha