افت ۱۶هزار و ۶۳۲ واحدی شاخص کل بورس / چراغ قرمز بازار سهام روشن ماند + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۱۶هزار و ۶۳۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار ۷۵۱ واحد افت داشت. بازار بورس تهران نخستین روز کاری هفته را با اقبال خریداران به صنایعی نظیر قطعاتی ها ، نیروگاهی ها و پالایشی ها آغاز به کار کرد اما رفته رفته ، افت نسبی تقاضا در بازار نمایان شد و در نهایت شاخص با افت به کار خود پایان داد .

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز ‌شنبه (۲۸ خرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۱۶هزار و ۶۳۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار ۷۵۱ واحد افت داشت. بازار بورس تهران نخستین روز کاری هفته را با اقبال خریداران به صنایعی نظیر قطعاتی ها ، نیروگاهی ها و پالایشی ها آغاز به کار کرد اما رفته رفته ، افت نسبی تقاضا در بازار نمایان شد و در نهایت شاخص با افت به کار خود پایان داد .

گروه نفت و پالایش علی رغم گمانه زنی ها در خصوص تعدیلات مثبت در گزارش ها ، روندی کم رمق را تجربه کرد و در نهایت نماد شبندر در دامنه ۰.۵ درصد مثبت و نمادهای شتران و شپنا در دامنه ۰.۵ و ۱.۳ درصد منفی نوسان کردند .

بانکی ها هم متعادل و با گرایشات منفی داد و ستد شدند ، در این میان نماد وبملت ستاره گروه بود و با برخورداری از حمایت قوی سهامدار حقوقی خود در دامنه ۴.۵ درصد مثبت بسته شد ، نمادهای وبصادر و وتجارت هم در دامنه ۰ تا ۱ درصد منفی و نماد وسینا با صف خرید ۵۰ میلیون سهمی به کار خود پایان دادند.

در پتروشیمی ها هم جو معاملاتی منفی بود و نماد نوری به علت ارائه گزارش عملکردی ضعیف و خارج از انتظار بازار با صف فروش نسبتا سنگینی همراه بود .

خودرویی ها هم در غیاب ایران خودرو با فشار فروش همراه بودند و در پایان نماد خساپا در دامنه ۳.۵ درصد منفی و نمادهای وساپا ، ورنا و خگستر نزدیک به کف قیمتی روزانه داد و ستد شدند .

نمادهای گروه فلزات اساسی و معدنی هم متاثر از کاهش قیمت های جهانی روند نزولی را ثبت کردند و نمادهای فولاد و فملی نزدیک به صفر تابلو بسته شدند .

در دارویی ها روند قیمت با نوسانات منفی همراه بود . معاملات منفی هم در سیمانی ها مشهود بود . نیروگاهی ها از برتری تقاضا برخوردار بودند . ساختمانی  ها هم روند اصلاحی را پیش گرفتند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد تفارس در قیمت ۵.۲۷۰ ریال و در بازه ۲۴ درصد مثبت اشاره کرد.

افت ۱۶هزار و ۶۳۲ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۶هزار و ۶۳۲ واحد افت به رقم یک میلیون و ۵۴۷ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳ هزار و ۷۵۱ واحد افت کرد و به رقم ۴۲۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۲۶ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام نوری، میدکو، شستا، فملی، پارسان، فارس، تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سآبیک، شستا، وبملت، شپنا، شبندر، خزامیا، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۲۳۹واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۳۹ واحد افت، رقم ۲۱ هزار و ۱۱۰ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۲۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۳ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، بپاس، زاگرس، وسپهر، فرابورس، ددانا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد ددانا، فرابورس، کرمان، آریا، زاگرس، وسپهر، فزر است.

انتهای پیام./

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 29406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha