واکنش ها به ویدئوی هنجار شکن در بهشت زهرا + فیلم

سازمان بهشت حضرت زهرا(س) با انتشار بیانیه ای نسبت ویدئوی هنجار شکن نمایش "دختران بابا آنتون" که در محل بهشت زهرا(س) تولید و منتشر شد، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کلیپی کوتاه و هنجارشکن با عنوان "دختران بابا آنتوان" طی روزهای اخیر در شبکه های مجازی بازتاب گسترده ای داشته که در آن چند دختر با حجاب نامتعارف در قبر به ایفای نمایشی پرداخته اند.

در این راستا روابط عمومی سازمان بهشت حضرت زهرا(س) عصر جمعه با انتشار بیانیه ای که یک نسخه آن را در اختیار ایرنا قرار داده، اعلام کرد: توهین آشکار به مقدسات و باورهای جامعه اسلامی را که در ویدئوی تبلیغ نمایش دختران بابا آنتون به کار رفت، به شدت محکوم می کنیم.

در این بیانیه آمده است: به دلیل فیلمبرداری بدون مجوز این گروه در فضای سازمان بهشت حضرت زهرا(س) و هتک حرمت‌های به کار رفته در این ویدئو این موضوع را از مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ أُولئِکَ هُمُ الصِّدِّیقُونَ وَ الشُّهَداءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَ نُورُهُمْ
و آنان که به خدا و رسولانش ایمان آورند، به حقیقت راستگویان عالمند و برایشان نزد خدا اجر شهیدان است، پاداش اعمال و نور ایمانشان را می‌یابند.
در روزهای اخیر انتشار ویدئویی کوتاه از تبلیغ یک نمایش، که در بهشت حضرت زهرا(س) و به شکلی نامتعارف فیلمبرداری شده بود، موجب آزرده شدن اذهان عمومی و مردم مومن و شهیدپرور شد.

آن چه در این ویدئو شاهد بودیم، بی اعتنایی و غفلت به مقدسات دینی، و بی حرمتی به امام راحل و شهدای آرمیده در بهشت حضرت زهرا(س) بود که البته غیرقابل اغماض است.

بلافاصله پس از انتشار این ویدئو و با پیگیری‌های سازمان بهشت حضرت زهرا(س) مشخص شد که عوامل این نمایش، مجوزهای رسمی برای فیلمبرداری در این مکان مقدس را اخذ نکرده بودند(فیلمبرداری در سازمان بهشت حضرت زهرا(س) تنها با مجوز رسمی مرکز ارتباطات شهرداری میسر است)؛ همچنین زمان فیلمبرداری مربوط به ساعاتی بود که هنوز تشییع پیکرهای مومنین در این سازمان آغاز نشده بود.

همچنین به دلیل گردشی بودن سرکشی عوامل انضباطی سازمان، که به صورت مستمر در قطعات در حال ساخت حضور ندارند، این تیم، در فرصت کوتاه نبودِ این عوامل برای تولید ویدئو بهره برده بودند.

یادآوری این نکته نیز حائز اهمیت است که از ابتدای استقرار مدیریت جدید در سازمان بهشت حضرت زهرا(س) با پوشاندن قبورِ خالی، پیشامدها و برخی حواشی حاصل از آن بین رفته، اما در فاصله چند روزه میان ساخت تا پوشاندن روی قبور، این تیم از این فرصت استفاده کرده و نسبت به تهیه ویدئو اقدام کردند.

سازمان بهشت حضرت زهرا(س) ضمن نکوهش ناهنجاری اول و پس از تماس‌های مکرر با تیم تولید این نمایش، خواستار توضیحات آن‌ها درباره این اقدام، فیلمبرداری غیرقانونی در بهشت حضرت زهرا(س) و عذرخواهی آن ها از مردم و به ویژه خانواده محترم شهدا شد، اما با گذشت دو روز از اقدام نسنجیده این گروه و تعلل در پاسخ گویی به اذهان عمومی و خانواده محترم شهدا به این وسیله ضمن محکوم کردن این اقدام، اعتراض شدید خود را اعلام می‌دارد.

همچنین مسئولیت نظارت کلی با دژبان ارتش است که کوتاهی این نیروها قابل اغماض نیست.

توهین آشکار به مقدسات و باورهای جامعه اسلامی آن هم در فضای مقدس بهشت حضرت زهرا و در جوار شهدا و امام شهدا و اقدام غیرقانونی در ضبط و پخش این ویدئو از سوی این سازمان به شدت محکوم است.

سازمان بهشت حضرت زهرا(س)، ضمن محکوم کردن این تیزر مذکور، عنوان می‌دارد عوامل دست اندرکار نمایش دختران بابا آنتون می‌بایست نسبت به احساسات جریحه‌دارشده مردم پاسخگو باشند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز لازم است با دستورات خود این اقدام ضدفرهنگی و هنجارشکنانه را از کارنامه حرفه‌ای خود بزدایند.

در پایان با توجه به اقدام غیرقانونی ضبط این ویدئو و ناهنجاری‌های بصری و محتوایی آن، این سازمان پیگیری حقوقی و قانونی موضوع را از سوی مراجع ذی‌صلاح، در دستور کار خود قرار داده است.

پس از گذشت چند ساعت از انتشار بیانیه سازمان بهشت زهرا (س) گروه کارگردانی نمایش دختران بابا آنتون نسبت به انتشار بیانیه و عذرخواهی از مردم اقدام کرد.

در این بیانیه آمده است: این‌جانب مریم صادقی کارگردانِ نمایش «دختران بابا آنتون» نسبت به اتفاق‌های پیش‌آمده در رابطه با تیزر نمایش در بهشت حضرت زهرا (س) عذر خواهی خود را اعلام می‌دارم. قطعا قصد ما توهین به هیچ‌کسی نبوده و شاید از سر ناآگاهی این سوتفاهم به وجود آمده است.

نمایش دختران بابا آنتون کاری‌ست مربوط به نویسنده‌ی روس آنتون چخوف که در حال از بین بردن کاراکترهای زن نمایش‌نامه‌های خود است.

قطعا ما برای شهدایی که جانشان را فدای خاک ایران کردند نه تنها احترام قائلیم که خانواده‌های شریف‌شان خانواده‌ی ما نیز هستند.

عمیقاً اگر باعث آزار و ناراحتی خانواده‌های شریف شهدا شده‌ایم عذرخواهی می‌کنیم.

این تیزر برای یک فضای خارجی ساخته شده در قطعات خالی بهشت‌زهرا و هیچ‌گاه فکرش را هم نمی‌کردیم که برداشتی چنین از کار ما می‌شود

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷
کد خبر: 29380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 17
    • نظرات در صف انتشار: 3
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نعیم DE ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      42 10
      واژه مقدسات هم شده یه پتکی که بخوان سر هر کس بزنند
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      32 7
      بهشت زهرا چه ربطی داره به شهدا که دارن از نام شهدا برای آن سوی استفاده می کنند مگه فقط شهدا در بهشت زهرا مدفون هستند.
    • Mehriyazdi IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      42 3
      چه اشکال داره ، مگه رفتن رقصیدن توی بهشت زهرا ، ؟! کاری نکردن ، شهدا و خونشون فقط توی بهشت زهرا ارزش داره ، بیرون از بهشت زهرا همه جای ایران فساد گرفته ، خون شهدا ارزش نداره ؟!! اگه اینطوریه ایران همه جاش شهید داده همه جای ایران مقدسه نه فقط بهشت زهرا ، انقدر مردم و اذیت نکنید
    • حسین املاکی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      25 3
      دایی من سال 64 تو جزیزه مجنون شهید شد.زمان شهادتش هفت سال بیشتر ندارم ولی یادم هست که بعد از گریه فراوان به من اجازه دیدن پیکرش رو در معراج شهدای شهرستانی دادن هنوز لباس غواصی تنش بود و با اینکه چند روزی داخل هور مانده بود پیکر سالم بود.غرض از گفتن این مطالب این بود مادرم همیشه میگه اگر دایت شهید نمیشد در خوشبینانه ترین حالت در زندان بود بخاطر اینکه طاقت نداشت که ملت در فقرباشن و بخاطر موضوعات الکی از خون شهدا مایه بزارن.
    • کوروش کبیر IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      19 2
      این کلیپ رومن دیدم به هیچ عنوان به کسی یا عقیده ای توهین نکرده.
    • علی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      30 3
      فقط همین،،،فکر کردم یه کلیپ رقص یا لختی پختی ساختن،،،الکی چرا شلوغش میکنن ،،،کاش برای دزدیها ،اختلاسها و غارت بیت المال هم ،اقایان ناراحت میشدن و با این شدت اعتراض میکردن!!!!
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      6 17
      ببینید کم کم داره عادی میشه؟بعد میگید هیچ اتفاقی نیفتاده؟ حجاب مگه حکم خداوند نیست؟ چرا رو زمین خدا راه میریم از نعمت های خدا استفاده میکنیم بعد حرمت خداوند رو رعایت نمیکنیم؟ حجابی که خداوند گفته حد و حدودی داره
      • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        من مثبت دادم. اما خیلی چیزها حکم خداونده و اجرا نمیشه . راجع به موارد هم کاش جرات داشتیم و نظر می دادیم
    • مریم GB ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      10 1
      این الان واقعا چه اشکال و توهینی داشت ؟؟؟؟!!!!! الان روحیه مردم جریحه دار شده !!!!
      • ایران IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
        2 0
        شما رگ گردنت رو برای اختلاس و دزدی و فقر و اعتیاد گسترده و بیعدالتی و و و راست کن اگر مومنی
      • مریم IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        4 0
        پاسخ به آقا یا خانم ایران : خب منم دقیقا حرف شمارو می زنم صحبت منم اینه که تو این کلیپ من توهینی به مقدسات و روحیه مردم پیدا نکردم... در جایی که این همه اختلاس و دزدی و فحشا هست ، روحیه مردم بیشتر جریحه دار میشه تا دیدن این کلیپ ..
    • مریم IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      8 2
      واقعا خجالت داره ک چنین موضوعات کم اهمیتی رو انقدرررر بزرگش میکنن،،که چی آخه،الان شما دلتون ب حال احساس جریحه دارشده ی مردم سوخته؟!؟! کجاش توهین بود اصن اییینهمه گرونی و بدبختی داره با احساسات مردم بازی میکنه کسی وکیل مدافع نمیشه اونوقت شما گیر میدین ب کارای به این کوچیکی مدعی العموم میشین
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      3 1
      فقط همین مونده بود بود که از سمت روسای قبرستونا حکم توقیف فیلم و تياتر صادر بشه هر دم ازی این جماعت خبرهای جدید صادر میشه
    • قادری US ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      3 0
      اما ه بدهید جوانها کارش نا بکنند وینقدر سنگ ان ازی نکنی د
    • آفاق IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      3 1
      عالی بود .یا خدا این همه شلوغ بازی مگه چه خطایی انجام دادند.
    • ابراهیمی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      2 0
      لطفا بسه دیگه اینقدر فیلم بازی نکنید،مقدسات همونطور که از اسمش پیداس مقدسه و هر چیز خوب و مقدسی همیشه خوبه وکسی نمی تونه خوب و بد کنه یا بدو خوب ، لطفا طالبانی رفتار نکنید تا اسلام از چشم نیافته
    • ماری IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      0 0
      هیچ کس احساسش جریحه دار نشد جمع کنید دیگه این-خزعبلاتتون رو