افزایش مدت زمان فعالیت بازار متشکل ارز/ ایجاد تعادل در بازار

رئیس بازار متشکل ارزی بانک مرکزی گفت:‌ با افزایش روزها و زمان فعالیت بازار متشکل ارزی در جهت تعادل در بازار گام برداشتیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس، امیر هامونی رئیس بازار متشکل ارزی بانک مرکزی در صدا و سیما اعلام کرد: برای سهولت  خدمات مردم و گردشگران هم روزهای فعالیت بازار متشکل ارزی و هم ساعت آن افزایش پیدا کرد.

وی گفت:‌بازار متشکل ارزی علاوه بر روزهای هفته در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هم به ارائه خدمات به گردشگران و متقاضیان ارز اقدام می‌کند، در این زمینه صرافی‌های دو عضو بازار متشکل ارزی هم به تبع آن به ارائه خدمات به متقاضیان می‌پردازند.

به گفته وی، در حال حاضر عرضه ارز از تقاضای آن بیشتر شده است و مدت زمان فعالیت بازار هم از ساعت ۱۰ تا ۱۵:۳۰ در روزهای عادی و در روزهای تعطیل هم به فعالیت ادامه می‌دهد تا به شهروندان و متقاضیان ارز  خدمات ارزی ارائه کند.

وی همچنین گفت:‌دارندگان ارز خانگی هم می‌توانند ارز خود را به قیمت‌های توافقی به صرافی‌ها ارائه کنند.

به گزارش فارس، همچنین در گزارش ارائه شده برخی از صراف‌ها اعلام کردند، بعد از بخشنامه بانک مرکزی حدود ۲۵۰۰ تومان قیمت دلار در بازار کاهش پیدا کرده و عرضه ارز برای مصرف‌کنندگان فراهم شده است.

همچنین رئیس کانون صرافان نیز اعلام کرد: ارز به نرخ توافقی در کانال ۳۰ هزار تومان قرار گرفته و بین ۳۰ هزار تا ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود.

وی همچنین گفت:‌ ارز مسافری در کانال ۲۷ هزار تومان از رقم ۲۷ تومان تا ۲۷۴۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین مجید شاکری کارشناس اقتصادی نیز در این زمینه اعلام کرد: وقتی بانک مرکزی به بازار ورود پیدا کرد، این به معنای ارزپاشی نیست، بلکه در صورتی که نرخ ارز بالا رفت می‌تواند دلارهای خود را بفروشد و در صورتی که کمتر از نرخ توافقی قرار گرفت، می‌تواند ارز بازار را جمع‌آوری کند.

۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 29376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha