۱۰۰ میلیون نفر در جهان آواره هستند

آمارها حاکی از آن است که شمار آوارگان در جهان طی یک دهه اخیر دو برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد شبکه تلویزیونی دویچه وله انگلیسی گزارش داد: شمار آوارگان در جهان امسال به بیش از یکصد میلیون نفر می‌رسد.

بر این اساس، شمار آوارگان در جهان به شدت افزایش یافته است. آن‌ها به خاطر جنگ و خشونت مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند. بر اساس گزارش دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در پایان سال گذشته در حدود ۹۰ میلیون نفر در سراسر جهان از خانه‌های خود آواره شدند. این دو برابر میزان ده سال پیش از آن است.

در پایان امسال هم انتظار می‌رود که شمار آوارگان در جهان به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر برای نخستین بار برسد. درگیری‌ها و خشونت‌ها عامل آوارگی مردم در سراسر جهان است. جنگ اوکراین برای مثال سبب یکی از بحران‌های بزرگ انسانی از زمان جنگ جهانی دوم شده است. ۷.۵ میلیون اوکراینی از کشور خود آواره شده اند. بیش از هشت میلیون نفر هم در داخل اوکراین آواره شده اند.

یک مقام مسئول سازمان ملل در این رابطه می گوید: ما تنها درباره آوارگی مردم در اوکراین صحبت نمی‌کنیم. شمار زیادی از مردم در سودان جنوبی آواره شده اند. میلیون‌ها نفر در کشورهای آفریقایی آواره شده اند. ما مطالب زیادی درباره سوریه در ماه‌های اخیر می‌شنویم. اوکراین نشان داد که همگان در جهان می‌توانند آواره شوند. این مردم به کمک نیاز دارند. تمامی این افراد تلاش می‌کنند که جان خود را نجات دهند.

۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 29362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha