بیت کوین به محدوده ۲۰ هزار دلار رسید!

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه به ۲۰ هزار دلار نزدیک شد، زیرا در بحبوحه احساسات ضعیف اقتصاد کلان و خطر سرایت آن به بازار کریپتو، با یک افت ۱۲ هفته‌ای روبرو بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، وام‌دهنده رمز ارز Celsius در اوایل این هفته همه برداشت‌ها را به دلیل «شرایط بغرنج بازار» متوقف کرد که منجر به سؤالاتی در مورد نقدینگی این شرکت شد. همانطور که گزارش شده است، صندوق رمز ارزی برجسته Three Arrows با حداقل ۴۰۰ میلیون دلار لیکوئیدیتی مواجه شد و تلاش کرد تا سطح وثیقه خود را با فروش موقعیت های کلیدی خود در صبح امروز کاهش دهد.
بیت کوین در ساعات روز سه‌شنبه به حدود سطح ۲۲۰۰۰ دلار سقوط کرد. این کاهش در صبح روز چهارشنبه سرعت بیشتری گرفت، به طوری که ارز دیجیتال به زیر ۲۱۰۰۰ دلار رسید، و با سقوط ممتد خود در هشتمین روز متوالی، در هفته گذشته ۳۰ درصد از ارزش خود را دست داد.

ارزش این دارایی معامله‌شده امروز صبح به ۲۰۱۶۹ دلار رسید، سطحی که قبلاً در اواسط سال ۲۰۲۰ مشاهده شده بود و در اواخر سال ۲۰۱۷ بیت کوین به بالاترین حد قیمتی خود رسیده بود.

الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد بازار FxPro در ایمیلی به CoinDesk گفت: نگرانی‌ها در مورد سیاست‌های پولی بر بازارهای مالی فشار می‌آورد و از طریق نفوذ آن‌ها بر سرمایه‌گذاران بزرگ نهادی، به ارزهای دیجیتال نیز نفوذ می‌کند. تعجب‌آور نیست که بیت کوین و اتر کل بازار ارزهای دیجیتال را در چنین محیطی به پایین می‌کشانند.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده در ماه می نشان داد که تورم در بزرگترین اقتصاد جهان به ۸.۶ درصد بر مبنای سالانه رسیده است، که ۰.۳ واحد درصد بیشتر از سطح انتظار ۸.۳ درصد است. این داده‌ها اوایل این هفته بازارهای جهانی را نزولی کرد، زیرا سرمایه‌گذاران برای افزایش بیشتر نرخ‌ها قیمت‌گذاری کردند و از آن سو، فدرال رزرو تلاش می‌کند قیمت‌ها را تحت کنترل درآورد.

کاهش قیمت سهام در حالی اتفاق می‌افتد که معامله‌گران انتظار دارند شرکت‌ها درآمد و هزینه مصرف‌کننده کمتری را گزارش کنند. علاوه بر این، برخی از ناظران انتظار دارند اقدامات بانک مرکزی بیشتر بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد.

میکل مورچ، مدیر اجرایی صندوق تأمینی ارز دیجیتال ARK۳۶، در ایمیلی گفت: در چند سال گذشته، ارزهای دیجیتال به یک دارایی کلان جهانی تبدیل شده‌اند. بنابراین وقتی سرمایه‌گذاران متوجه شوند که بانک‌های مرکزی برای تحت کنترل درآوردن تورم واکنش تهاجمی‌ای نشان نداده‌اند، باید انتظار داشت که واکنش منفی نشان دهند.

مورچ گفت: محیط اقتصادی جهانی برای سرمایه‌گذاران درگیر در انواع بازارها بسیار سخت می‌شود، بنابراین جای تعجب نیست که بیت‌کوین نیز با روند نزولی مواجه است.

۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 29347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha