افت سهم اوراق بدهی از معاملات بازار سهام

در هفته اخیر که روند تغییرات ارزش معاملات سهام صعودی بود، سهم اوراق بدهی از معاملات بازار سهام کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران؛  در هفته اخیر، به طور میانگین ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۱۶ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته افت ۶۸ درصدی داشته است. در هفته اخیر به طور میانگین ۴۳ درصد از ارزش معاملات کل بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت.

در این هفته، بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه اختصاص داشت که بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات اوراق بدهی در اولین روز کاری هفته ۲۶ درصد از معاملات بازار سهام را شامل می‌شد. روز یکشنبه سهم اوراق ۳۶ درصد شد و روز دوشنبه ارزش معاملات اوراق بدهی در بورس ۷۰ هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان بود که ۹۰ درصد معاملات بازار را تشکیل می‌داد.

روز سه‌شنبه ارزش معاملات اوراق به ۳ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان رسید که ۳۵ درصد از معاملات بازار ثانویه را شامل شد. در آخرین روز کاری هفته نیز ارزش معاملات اوراق به ۲ هزار میلیارد تومان کاهش یافت که ۲۸ درصد از معاملات بازار سهام را تشکیل می‌دهد.

رشد ارزش معاملات سهام

در هفته اخیر شاهد رشد ارزش معاملات خرد سهام بودیم. در این هفته که شاخص بورس در مجموع ۴۴ هزار واحد صعود کرد، میانگین ارزش معاملات خرد بورس به ۴ هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان افزایش یافت که نسبت به رقم ۴ هزار و ۱۰۴ میلیاردی هفته پیشین، افزایش ۸ درصدی داشته است.

انتهای پیام./

۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
کد خبر: 29342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha