نام واقعی خوانندگان سرشناس ایرانی قبل از معروف شدن

بسیاری از هنرمندان به جای نام واقعی خود با یک نام مستعار یا به اصطلاح هنری در عرصه ی هنر فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روزیاتو، بسیاری از هنرمندان ترجیح می دهند به جای نام واقعی خود با یک نام مستعار یا به اصطلاح هنری در عرصه ی هنر فعالیت کنند. دلایل مختلفی برای این تصمیم وجود دارد؛ مثلاً به خاطرطولانی بودن نام واقعی خود که به خاطر سپردنش را دشوار می سازد یا تلاش برای رساندن پیامی خاص با نام هنری خود.

ما هم در این مطلب می خواهیم که از نام واقعی تعدادی از خوانندگان مشهور ایرانی بگوییم که شاید از آن ها بی خبر باشید.

ساسی مانکن

با نام واقعی خوانندگان مشهور ایرانی آشنا شوید

نام واقعی: ساسان حیدری یافته

ساسی مانکن متولد سال ۱۳۶۷ در اهواز و دانشجوی انصرافی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه نواب قزوین است. فعالیت خود در زمینه ی موسیقی را از دهه ی ۸۰ آغاز کرد. پس از چند سال فعالیت زیرزمینی، در سال ۹۰ ایران را ترک کرد و پس از مدتی زندگی در مالزی، ترکیه و دبی، در نهایت به آمریکا مهاجرت کرد و فعالیت خود را در آنجا ادامه داد.

فرزین

با نام واقعی خوانندگان مشهور ایرانی آشنا شوید

نام واقعی: علی کبیری تکمیلی نژاد

فرزین در سال ۱۳۳۱ در آبادان به دنیا آمد. کار خوانندگی را از اوایل دهه ۵۰ آغاز کرد. پس از انقلاب، به مدت ۸ سال فعالیتی نداشت تا اینکه در نهایت به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا فعالیت خود در زمینه ی موسیقی را از سر گرفت. اما پس از چند سال آمریکا را به مقصد آلمان ترک کرد و در آنجا ساکن شد. او در سال ۷۸ بر اثر سکته قلبی در منزل خود درگذشت.

هیچکس

با نام واقعی خوانندگان مشهور ایرانی آشنا شوید

نام واقعی: سروش لشکری

هیچکس متولد سال ۱۳۶۴ در تهران و دانشجوی اخراجی رشته مترجمی از دانشگاه آزاد گرمسار است. فعالیت خود در زمینه ی موسیقی را از اوایل دهه ی ۸۰ آغاز کرد. او در نهایت در سال ۸۹ ایران را به مقصد بریتانیا ترک کرد و فعالیت خود در زمینه ی موسیقی رپ را در آنجا ادامه داد.

معین

با نام واقعی خوانندگان مشهور ایرانی آشنا شوید

نام واقعی: نصرالله معین نجف آبادی

معین متولد سال ۱۳۳۰ در نجف آباد اصفهان است. فعالیت خود در زمینه ی موسیقی را از اواخر دهه ۴۰ آغاز کرد. بعد از انقلاب، در سال ۵۹ ایران را به مقصد اسپانیا ترک و پس از مدت کوتاهی از آنجا به آمریکا مهاجرت کرد و فعالیت خود را در آنجا از سر گرفت.

تهی

با نام واقعی خوانندگان مشهور ایرانی آشنا شوید

نام واقعی: سید حسین موسوی

تهی متولد سال ۱۳۶۴ در تهران و دارای مدرک فوق دیپلم کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است. فعالیت در زمینه ی موسیقی رپ را از اوایل دهه ی ۸۰ آغاز کرد. پس از چند سال فعالیت زیرزمینی، تصمیم گرفت فعالیت خود را در خارج از ایران ادامه دهد. او در سال ۸۸ کشور را ترک کرد و پس از مدتی اقامت در امارات و انگلیس، در نهایت به فرانسه مهاجرت کرد.

ستار

نام واقعی: عبدالحسن ستارپور

ستار متولد سال ۱۳۲۸ در تهران و دارای مدرک لیسانس اقتصاد بین المللی از مدرسه عالی بازرگانی (دانشگاه علامه طباطبایی فعلی) است. فعالیت حرفه ای خود در زمینه ی موسیقی را از اوایل دهه ۵۰ آغاز کرد. او یک ماه پیش از انقلاب به همراه برادرش به آمریکا رفته بود و پس از وقوع انقلاب در ایران، همانجا ماندگار شد و به فعالیت خوانندگی خود ادامه داد.

بنیامین

با نام واقعی خوانندگان مشهور ایرانی آشنا شوید

نام واقعی: وحید بهادری

بنیامین متولد سال ۱۳۶۱ در تهران و دانشجوی انصرافی رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع لیسانس از دانشگاه آزاد رودهن است. فعالیت خود در زمینه ی موسیقی را از اوایل دهه ۸۰ آغاز و چند سال بعد نیز اولین آلبوم خود را منتشر کرد.

شهرام صولتی

با نام واقعی خوانندگان مشهور ایرانی آشنا شوید

نام واقعی: ابراهیم صولتی

شهرام صولتی متولد سال ۱۳۳۶ در تهران و فارغ التحصیل رشته موسیقی از هنرستان عالی موسیقی تهران است. فعالیت در زمینه ی موسیقی را از دهه ی ۵۰ آغاز کرد و پس از انقلاب، به آمریکا مهاجرت کرد و فعالیت خود را در آنجا ادامه داد.

سندی

با نام واقعی خوانندگان مشهور ایرانی آشنا شوید

نام واقعی: شهرام خسروشاهی آذر

سندی متولد سال ۱۳۳۶ در آبادان و فارغ التحصیل دانشگاه بین المللی موسیقی است. فعالیت در زمینه ی موسیقی را از دهه ی ۵۰ آغاز کرد و پس از انقلاب، مدتی فعالیتی نداشت تا اینکه در سال ۶۲ راهی آلمان شد و فعالیت خود در زمینه ی موسیقی را در آنجا از سر گرفت.

همچنین بخوانید

اندی

با نام واقعی خوانندگان مشهور ایرانی آشنا شوید

نام واقعی: آندرانیک مددیان

اندی متولد سال ۱۳۳۷ تهران و دارای مدرک لیسانس رشته موسیقی از کالج آمریکا است. فعالیت خود در زمینه ی موسیقی را از دوران نوجوانی آغاز کرد. او پس از انقلاب، راهی آمریکا شد و فعالیت خود را در آنجا ادامه داد.

۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 29339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha