رشد ۲۶۲۱ واحدی شاخص کل بورس/بی توجهی پالایشی‌ها به رشد نفت + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۲هزار و ۶۲۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۷۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۷۷۰ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را با معاملاتی متعادل و کم حجم آغاز کرد و به نظر می رسد با نزدیک شدن به شاخص ۱.۶ میلیونی، شرایط بازار کمی پر عرضه تر بود اما در نهایت شاخص کار خود را با رشد به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه (۲۴ خرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۲هزار و ۶۲۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۷۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۷۷۰ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را با معاملاتی متعادل و کم حجم آغاز کرد و به نظر می رسد با نزدیک شدن به شاخص ۱.۶ میلیونی، شرایط بازار کمی پر عرضه تر بود اما در نهایت شاخص کار خود را با رشد به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش با نادیده گرفتن رشد قیمتی نفت برنت به محدوده ۱۲۳ دلار با برتری نسبی فروشندگان همراه بود و در نهایت نمادهای شبندر، شپنا و شتران در دامنه ۱ تا ۲ درصد منفی نوسان کردند.

بانکی ها هم روزی متعادل و با گرایشات مثبت را ثبت کردند و در نهایت نماد وبملت که با رنج خوبی مواجه شد در دامنه ۱.۵ درصد مثبت و نمادهای وتجارت و وبصادر در دامنه های ۱.۳ و ۲.۵ درصد منفی بسته شدند، نمادهای سامان و وسالت هم با صف خرید ۶۳ میلیون سهمی به کار خود پایان دادند. پتروشیمی ها هم از معاملاتی متعادل برخوردار بودند و نمادهای نوری، شپلی و پارس در صدر تقاضای این گروه قرار داشتند. خودرویی ها هم امروز با اندک برتری فروشندگان مورد معامله قرار گرفتند و در پایان نمادهای خودرو و خساپا نزدیک به ۱ درصد منفی و نماد خگستر پس از عرضه صف خرید سهم در دامنه ۳ درصد مثبت بسته شدند.

نمادهای گروه فلزات اساسی و معدنی هم همسو با گروه های بزرگ بازار متعادل داد و ستد شدند و نمادهای فولاد مماس بر صفر تابلو و فملی در دامنه ۰.۵ درصد منفی به کار خود پایان دادند، در این میان سهم تازه وارد فغدیر با صف خرید بسته شد.

در گروه ساختمانی هم نماد ثاخت، با صف خرید ۲۰ میلیون سهمی بسته شد. بیمه ای ها متعادل و مثبت بودند. ببض مثبت در گروه عرضه برق میتپید. افزایش عرضه ها هم در گروه های غذایی و زراعتی مشهود بود.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد شلیا در قیمت ۳۱.۵۵۰ ریال و در محدوده ۲.۵ درصد مثبت اشاره کرد.

رشد ۲ هزار و ۶۲۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۶۲۱ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۵۷۴ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۷۷۰ واحد رشد کرد و به رقم ۴۲۹ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۹۴ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام میدکو، فخوز، نوری، ومعادن بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فملی، شبریز، شستا بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سآبیک، شستا، خگستر، خودرو، فخوز، شپنا، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۵۹ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۹ واحد رشد، رقم ۲۱ هزار و ۴۸۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۶۴هزار معامله به ارزش حدودی ۶ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام بپاس، فغدیر، دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای کگهر، آریا، ددانا، فزر بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد ددانا، فزر، مدیریت، بپیوند، آریا، تجلی، کرمان است.

انتهای پیام. /

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 29271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha