برنامه کامل و نتایج هفدهمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا + عکس و فیلم

کنفدراسیون والیبال آسیا میزبانی هفتمین دوره جام مردان قاره کهن (AVC CUP) را به کشور تایلند داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، هفتمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا در گروه مردان از ۱۶ تا ۲۳ مردادماه سال جاری برگزار می‌شود. پیشتر کنفدراسیون والیبال آسیا میزبانی این رقابت‌ها را به چین‌تایپه داده بود که این کشور پس از مدتی انصراف داد و تایلند به عنوان میزبان جدید معرفی شد.

بدین ترتیب هفتمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون والیبال آسیا با حضور ۱۲ تیم به میزبانی شهر ناخون پاتوم تایلند برگزار خواهد شد و تیم ملی والیبال جوانان به عنوان نماینده ایران در آن شرکت می‌کند.

شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم سرمربی تیم ملی جوانان ایران در مرحله گروهی در گروه دوم با تیم‌های کره‌جنوبی و نیوزیلند همگروه هستند.در گروه اول تیم‌های بحرین، تایلند و چین‌تایپه، در گروه سوم قزاقستان، پاکستان و ژاپن و در گروه چهارم قطر، هنگ‌کنگ و استرالیا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 

گروه‌بندی مرحله مقدماتی به قرار زیر است:

گروه A: تایلند، کره‌جنوبی و هنگ‌کنگ

گروه B: ایران، پاکستان و قزاقستان

گروه C: ژاپن، استرالیا و هند

گروه D: چین‌تایپه، قطر و بحرین

برنامه مرحله گروهی مسابقات والیبال جام کنفدراسیون مردان آسیا به وقت تهران به شرح زیر است:

یک‌شنبه ۱۶ مرداد

چین‌تایپه – بحرین ساعت ۶:۳۰

هند – ژاپن ساعت ۹:۳۰

هنگ‌کنگ – تایلند ساعت ۱۲:۳۰

ایران – قزاقستان ساعت ۱۵:۳۰

دوشنبه ۱۷ مرداد

استرالیا – هند ساعت ۶:۳۰

کره‌جنوبی – هنگ‌کنگ ساعت ۹:۳۰

ایران – پاکستان ساعت ۱۲:۳۰

قطر – چین تایپه ساعت ۱۵:۳۰

سه‌شنبه ۱۸ مرداد

قزاقستان – پاکستان ساعت ۶:۳۰

ژاپن – استرالیا ساعت ۹:۳۰

تایلند – کره‌جنوبی ساعت ۱۲:۳۰

بحرین – قطر ساعت ۱۵:۳۰

تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها روز چهارشنبه ۱۹ مرداد استراحت دارند.

در پایان مرحله گروهی، تیم‌های سوم چهار گروه مقدماتی در یک گروه جدید (G) برای رتبه‌های نهم تا دوازدهم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تیم‌های اول و دوم چهار گروه مقدماتی نیز مسابقات خود را از روز پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه در دو گروه جدید، گروه F (تیم‌های اول و دوم گروه‌های B و D مرحله مقدماتی) و گروه E (تیم‌های اول و دوم گروه‌های A و C مرحله مقدماتی) پیگیری خواهند کرد.

بدین ترتیب مرحله دوم این رقابت‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ مردادماه با ۱۲ مسابقه پیگیری خواهد شد و مراحل نیمه‌نهایی و نهایی نیز روزهای شنبه و یک‌شنبه ۲۲ و ۲۳ مردادماه با ۱۰ دیدار برگزار می‌شود تا در نهایت پس از ۳۴ مسابقه رتبه‌بندی نهایی مسابقات مشخص شود.

والیبال ایران با سه قهرمانی(۲۰۰۸، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶) و دو نایب قهرمانی (۲۰۱۲ و ۲۰۱۸) پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها است. تیم ملی ب ایران در سال ۲۰۱۴ در رتبه چهارم این رقابت‌ها قرار گرفت و در سال ۲۰۲۰ نیز به دلیل شیوع کرونا، جام کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار نشد.

والیبال ایران با سه قهرمانی (۲۰۰۸ ،۲۰۱۰ و ۲۰۱۶) و دو نایب قهرمانی (۲۰۱۲ و ۲۰۱۸) پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها است. تیم ملی ب ایران در سال ۲۰۱۴ در رتبه چهارم این رقابت‌ها قرار گرفت و در سال ۲۰۲۰ نیز به دلیل شیوع کرونا، جام کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار نشد.

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 29267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha