فوری:عبدالملکی استعفا داد / زاهدی وفا جایگزین می‌شود + سند

حجت الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با انتشار رشته توییتی اعلام کرد که از کابینه دولت سیزدهم استعفا داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ حجت الله عبدالملکی وزیر کار  از سمت خود استعفا داد.

حجت الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با انتشار رشته توییتی اعلام کرد که از کابینه دولت سیزدهم استعفا داده است.

شایعه برکناری وزیر کار از هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی به صورت جدی مطرح شده بود.

وزیر کار در رشته توییتی که منتشر کرده، علت استعفای خود را عدم هماهنگی و تلاش برای "افزایش هماهنگی در دولت" عنوان کرده است.

از قرار معلوم، مخالفان عبدالملکی، از موافقت دولت با این استعفا خبر داده و از زاهدی وفا (معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور) به‌عنوان سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نام برده‌اند.

متن استعفای وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بدین ترتیب است:

بسمه‌تعالی

حضرت آیت‌الله رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران 

با سلام و تحیات و آرزوی توفیق و عافیت؛

ضمن تشکر از حسن نظر جنابعالی به اینجانب جهت تصدی مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قدردانی از اعتماد مجلس محترم شورای اسلامی، به‌منظور افزایش هماهنگی در دولت استعفای خود را از این سمت اعلام می‌نمایم.

اینجانب در طول حدود ۳۰۰ روز فعالیت در این وزارتخانه، همه تلاش خود را برای خدمت صادقانه به مردم عزیز کشور به‌کار بستم و از همراهی صمیمانه همکاران این وزارتخانه در این مدت تشکر میکنم.

خود را سرباز کوچک نظام اسلامی و دولت مردمی میدانم و تا پای جان در مسیر تحقق آرمان‌های رفیع آن و تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی مجاهدانه تلاش خواهم کرد و از هیچگونه خدمتی در این عرصه فروگذار نخواهم کرد ان‌شاءالله. 

با احترام

حجت‌الله عبدالملکی

4545

index

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: روز گذشته آقای عبدالملکی برای دومین بار استعفا دادند و این استعفا مورد پذیرش آقای رئیسی قرار گرفت و محمدهادی زاهدی‌وفا سرپرست وزارت کار می‌شود. 

سخنگوی دولت: ایشان به عنوان مشاور رئیس‌جمهور از امروز به همکاری خودشان با دولت ادامه خواهند داد.

وزیر کار در رشته توییتی که منتشر کرده، علت استعفای خود را عدم هماهنگی و تلاش برای "افزایش هماهنگی در دولت" عنوان کرده است.

اختلاف عبدالملکی با کابینه بر سر مسائلی مانند افزایش حقوق بازنشستگان و افزایش دستمزد حداقلی کارگران در سال جاری به احتمال قوی یکی از دلایل استعفای وزیر کار عنوان شده است.

کاهش یکصد هزار تومانی دستمزد کارگران بدون رضایت نمایندگان کارگری شورای عالی کار با دستور دولت و همچنین افزایش ده درصدی حقوق بازنشستگان متوسط بگیر سازمان تامین اجتماعی از جمله انتقاداتی بود که این روزها در فضاهای مختلف نسبت به عبدالملکی مطرح شده بود.

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 29249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha