انفجار مهیب در یک کارخانه در فیروزآباد | بیش از ۱۰۰ نفر مصدوم و مسموم شدند + فیلم

بر اثر انفجار و انتشار گازهای سمی در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد ۱۰۷ نفر مصدوم شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نیروهای امدادی به محل اعزام و در حال رسیدگی به وضعیت مصدومان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه نشتی مواد شیمیایی در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد گفت: وقوع این حادثه تاکنون ۱۰۷ مصدوم به دنبال داشت که به بیمارستان حضرت قائم (عج) منتقل شدند.

مهرداد شریفی معاون درمان که امروز(دوشنبه) پس از وقوع حادثه در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد به همراه تیمی از متخصصان طب اورژانس، جراحی عمومی و بیهوشی با بالگرد اورژانس به این شهرستان اعزام شد، گفت:  مصدومان این حادثه بیشتر در زمینه های تنفسی آسیب دیدند که با کمک تیم های درمانی و پرسنل بیمارستان در حال دریافت خدمات هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد با تمام امکانات و تجهیزات در حال ارایه خدمات درمانی به مصدومان این حادثه است، از آمادگی کامل این مرکز درمانی با ۱۰۰ تخت بیمارستانی دیگر برای مصدومان احتمالی خبر داد.

دکتر شریفی بیان کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از فوت ناشی از این حادثه گزارش نشده و تمامی مصدومان در وضعیت مطلوبی به سر می برند.

خلیل عبدالهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس هم در گفت‌وگویی گفت: به علت نشست یکی از مخازن آمونیاک کارخانه کربنات سدیم کاوه در شهرستان فیروز آباد حادثه‌ای در این کارخانه روی داد.

او گفت: این حادثه تاکنون تعدا زیادی مصدوم به همراه داشته که تمامی این افراد در کوتاه‌ترین زمان به مراکز درمانی انتقال یافتند.

عبداللهی گفت: با توجه به حضور نیروهای امدادی در محل حادثه شرایط ایمنی منطقه فراهم شد که امداد رسانی و ایمن سازی محیط در حال انجام است.

او گفت: در حال حاضر محور فیروزآباد به جم مسدود است و رانندگان می‌توانند از مسیر جایگزین جاده جدید فیروزآباد فراشبند تردد کنند.

مدیرکل بحران استانداری فارس گفت: عملیات اطفاء انجام شده اما منتظر خنثی شدن گازی هستیم که در هوا منتشر شده تا عبور و مرور به حالت اولیه در مسیر قبلی بازگردد.

کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد مرداد ۱۳۹۹ در آیینی رسمی افتتاح شد

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۶
کد خبر: 29238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha